Saker ens föräldrar ljög om...

"Man får fyrkantiga ögon av att titta för mycket på TV"
Njaääää.... de ser då fortfarande rätt runda ut, och jag har verkligen försökt testa påståendet... enträget.

"Frukt är godis"
Yada yada yada... och tomten bor på Nordpolen...

"Det hjälper inte att svära"
Ska vi slå vad?
Läs inlägget "Det finns ondska i världen..." lite längre ner, och titta sedan på bilden några rader längre ner.
Igår fanns inte en snöflinga i sikte och idag ser det ut så här.
Uppenbarligen är det VÄLDIGT effektivt att svära! Eller hur?
Det finns inte ett pollenkorn i närheten idag, det kan jag lova. Fast man ska kanske vara lite försiktig med vad man önskar sig? *S*

4 kommentarer:

Sophie sa...

NICE! Här är det drygt +20 grader och jag håller på att flyta bort. Vi har så mycket pollen här så halva befolkningen går på knäna. Men idag strax innan 3 så kom det ett 15 min skyfall och det var lite välkommet. Men nu strålar solen igen och vi skulle allt behövt en till rejäl skur. Men helst ingen snö...

Kan du undersöka en annan "sanning"? Att det finns maskar i snön och därför ska man inte äta den =D Det där har vi diskuterat i vintras och jag hävdar bestämt att det inte finns, men några tittar bestämt på mig och säger att deras föräldrar minsan har sagt att det finns det *ha ha*

smultronpaj sa...

ha ha, där fick du. Ångrar du dig nu?

listoplisto sa...

smultronpaj: Njaäää, jag kan väl inte säga att jag ångrar mig. Däremot smider jag lömska planer för att utnyttja svordomarna fler gånger *mohahahaaaaa*

Anonym sa...

hahaha

jag tyckte väl att det var lite VÄL LITE snö när jag var uppe i Valborg! ,-)))

Grattis eller nåt.