En blåst brunetts bekännelser

Picture this… Kiruna, ungefär en månad sedan. Ett köksbord, en man, en kvinna

Han: Du, kan du hjälpa mig lite? X vill köpa en present till Y, men vet inte vad han ska hitta på. Jag har tipsat om Efva Attling, men kan du också kolla hennes hemsida och ge tips på smycken?
Ja ba: Åååååå vad gulligt att han ska köpa ett smycke till henne! *surf surf* Kolla, det här Astra-halsbandet är jättefint, det skulle nog passa henne!
Å han ba: Vad bra, jag ska säga det till honom.
Å ja ba: Åååååå vad gulligt. Vad glad hon kommer bli!

Kiruna igår. Samma köksbord, samma man, samma kvinna. Mannen har just kommit hem från en tjänsteresa till storstaden.

Han: Jag har en present till dig (räcker över en elegant svart papperspåse med sidenband och Efva Attling-logga på)
Ja ba: Åååh, tack

Nedanstående är kvinnans tankar sekunderna efter ”Åååh, tack”
Läsare uppmanas ha ordspråket ”Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker” i åtanke några rader framöver… ;-)

”Åh vilken fin påse”
”Vad gulligt, han har också köpt något från Attling!”
”Undrar vad han har köpt, när X skulle köpa Astra”
”Shit, bara PÅSEN måste vara svindyr”
”Jag behöver inte öppna asken, den är så fin så jag kan ha DEN som smycke”
”Astra? Men…”

Maken trodde att hans planer blivit avslöjade flera gånger under månaden, men han hade iiingen anledning till oro. Den blåsta brunetten var totalt clueless hela tiden. Jag var så ute ur matchen att jag satt på läktaren och käkade varmkorv. Lampan lyste men ingen var hemma, vilket tydligast bevisades av att det tog mig flera sekunder att lista ut att X faktiskt inte hade något med saken att göra.
Det var mästerligt utfört, och jag har aldrig njutit så mycket över att vara blåst :-)


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

9 kommentarer:

Anonym sa...

Så gulligt. :)

Anne sa...

tittar in :) fin blogg... hur har du gjort så astt du får bilderna så snea tex. jag kan oxå lägga på mitten, höger vänster o så.... tacksam för svar!!

listoplisto sa...

anne: Jag gör bildredigeringen i Photoshop, där fixar jag snea bilder och skuggor och allt sådant.
Tack förresten :-)

Blue sa...

Det är bara att förundras över hur män kan vara så planerande och på gränsen till diaboliska. Det brukar vara vår grej känns det som.

Men visst fan blir man glad, mer än glad...helt enkelt superduperglad.

Och Efva Attlings smycken (med risk för att låta som en modebloggerska) är "to die for".

Jag bara älskar dom...dom är inte bara snygga, dom har ett schysst budskap också.

Ungefär som min, vanligtvis, sopa till karl (när det gällre sådana saker) som totallurade mig på min födelsedag och jag surade i flera veckor innan.

Jo tjenare vad jag fick äta upp att jag hade varit en bitterf**tta de veckor jag hackat på honom.

Jag säger bara GRATTIS...även blinda hönor hittar korn (mannen), och även solen har sina fläckar (vi kvinnor som blir grundlurade oavsett hårfärg).

:o)

smultronpaj sa...

men så gulligt. Ibland är det bra att vara blåst.

GIS-mormor sa...

Du väljer då rätt tillfällen att vara blåst på! För annars är du smartare än de flesta!

Grattis till smycket förresten!

Lollias sa...

*garv*
*asg*
*skrattar så stolen hoppar*

*garvar så maken kommer upp för att ta reda på vad som händer*


*skrattar ännu mera*
*tillsammans med maken*



*asflabb*






Det här kommer jag leva på länge.

LÄNGE.

Anonym sa...

Shit vilket roligt blogginlägg! Jättebra skrivet, jag satt och garvade helt länge.

Råkade hamna här när jag letade bilder på olika Attling-halsband. Astra är jättefint!

Jag skaffade mig en PT sa...

Ibland är det bra att vara dum! Och jo, min dagbok är sjukt pinsam :-D