Sawyer i min kropp

Det sitter en snubbe i min kropp... en slags vaktmästare eller något. Och för er som har sett "Lost" kan jag meddela att han har en del likheter med Sawyer.
Aha, tänker kanske en del av er då. En hunk med bad boy-attityd. Lyckos henne!
I wish! Nej, han är en butter och grinig jävel som vägrar att dela med sig. Faktiskt en rätt så irriterande typ.

Snubben sitter i kontrollrummet någonstans i mig. Visste jag var det ligger så skulle jag kunna amputera och slippa problemet. Just nu kan jag bara gissa.
Hur som helst så sitter han där och styr upp saker som jag hittar på, och han är särskilt förtjust i dieter.
Det räcker faktiskt att nämna orden "diet", "gå ner i vikt" eller "banta" för att han ska tända på alla cylindrar, gnugga händerna, le ondskefullt, vifta lite med ajabaja-fingret och säga "Trodde hon ja!".

Sedan stänger han av alla förbränningssystem där inne.

För snubben är nämligen väldigt ekonomisk. Han beter sig ungefär som att han är strandsatt på en öde ö, och på en öde ö slösar man inte med reserverna. Inte ens när lagret är så stort att det troligen skulle kunna försörja en mindre by i en månad eller två. Nejdå, på en öde ö lagrar man.

När jag säger diet, då säger han: "Lagra mer! Nu har den galna kossan (=jag) fått för sig att ge bort reserverna. Över min döda kropp!" (vilket jag som sagt gärna skulle ordna om jag bara hittade honom...)
Och så drar han lite i spakarna och vips så har vi ökat på reserverna litegrann.

Dieter är alltså ingen höjdare, och nu sitter jag här och försöker lista ut nya sätt att lura snubben. Kanske skulle det funka att ljudligt utbrista: "Åh, kladdkaka! Vad underbart gott och onyttigt", bara för att sedan äta en morot istället.
Eller kanske sniffa på en gräddtårta och samtidigt tugga på selleri?

Jag vet inte, men tills jag hittar en lösning är det nog säkrast att lyda order och bygga upp förråden. Det kan ju faktiskt bli en hård vinter och svältkatastrof eller nåt. Kanske... inte.
Tur i alla fall att det finns gräddtårta på Ica ;-)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Min omedelbara fundering är hur kladdkakan/tårtan kommer in i ditt hem. Är det möjligtvis någon form av magi som är inblandad eller någon form av vanlig teleportering (likt Star Trek)?

listoplisto sa...

Det är en kombination av magi, teleportering och gammal hederlig dumhet ;-)

smultronpaj sa...

Jag tror inte att det går att lura honom. Särskilt inte med selleri för det är nog den äckligaste grönsak som finns. Du måste nog ...resonera med honom. Kanske lite som på krogen, en drink ett glas vatten. En kaka, en morot liksom. Vad tror du?

Anonym sa...

Vad sägs om ett kalorilarm vid ytterdörren likt de larmbågar som finns i butikerna?
Är det för mycket i kassarna från ICA fälls någon form av galler ner och kaloriöverskottet får lämnas på bron.

Jag ska bara uppfinna det först...

listoplisto sa...

smultronpaj: Förslaget noterat. Det låter klokt! :-)

bengt: Aaaah, hojta när uppfinningen är klar att testas. Jag ställer upp!

Anonym sa...

haha, det kunde ha varit värre! Du kunde ha haft typ Peter Harryson i din kropp och då skulle den bara säga "ät ät ät ät ät!!" :-)

Jag tror sawyer är ganska sympatisk om man lär sig rätt sätt!