Så börjar man då...

"Vägen tillbaka till ett liv?"...låter lite lagom sådär: "Jag har hoppat från en brygga och slagit huvudet i en sten och legat i koma i ett år och nu ska jag lära mig dricka apelsinsaft genom sugrör igen, lära mig gå och försöka komma ihåg att tanten i hörnet är min mamma"... eller hur?

Det är inte riktigt så hjältemodigt. Tyvärr.
Vägen tillbaka till ett liv? är mer ett försök att hitta tillbaka till sig själv efter ett par år som föräldraledig när det har slagit en att livet faktiskt en gång VAR mer än bajsblöjor och kolik och barnvagnar och dagis och Bolibompa.
Jobb? Hmm... ja, sånt sysslade man ju med för länge sedan. Hur tar man sig tillbaka dit?
Intressant? Njaäää... eller jo, det kan det säkert bli, bitvis i alla fall. Läs om du vill, skit i det annars. Jag är inte beroende av uppmärksamhet och kommentarer... inte än ;-)

Nåväl, here we go... Jag har varit föräldraledig i drygt två år, har hunnit med att se första dottern växa upp från bebis till trotsig tvååring och dessutom hunnit klämma ut ett par tvillingflickor som nu är 12 veckor gamla och har kolik. Jippii...
Det börjar bli vår, även fast man inte tror det när man tittar ut (det snöar), och med våren kommer längtan att starta nya projekt, och den här gången är det alltså det lilla projektet "Jag ska bli en bättre och smartare människa" som är på tapeten.

Det slog mig för ett tag sedan att jag typ aldrig ser på nyheter eller läser tidningar längre. Inte ens Aftonbladet... då är det illa. Vadå översvämningar? Jaha, halva Tyskland står under vatten, oj det har jag missat. Jag bytte nog en bajsblöja när det hände.
Jag gillar inte när det mest aktuella jag har koll på är att Carola vann Melodifestivalen, det känns korkat på något vis.
Måste läsa mer nyheter... om jag hinner, det finns ju så många bloggar att hålla koll på istället *hihi*

Inga kommentarer: