Drottningen av oavslutade projekt regerar vidare

En dag
Hmm... kanske man skulle fixa till den där gamla byrån och ställa in den i Hannas rum... ja, det gör jag. Vit färg, det blir bra. Och färgglada lådor. Fiint!
Trappräcket behöver ju också målas, bäst att jag köper en till burk färg.

Ett par dagar senare
Attans, det fanns inte småburkar med glada färger till lådorna, då får de också bli vita. Kanske med färgade prickar? Ja... jag har ju lite annan färg hemma. Superbra.
Lalala, första varvet målat på halva byrån, det går ju som en dans det här. Och jag har inte ens slarvat med underarbetet. Nästan för bra för att vara sant. Nu ska jag bara hitta något att palla upp byrån med så jag kan måla sidorna också.

Senare samma dag
Men titta hääääär. Några gamla fötter till en skruttig furu-nånting-möbel. De kan jag palla upp byrån med. Superduper.
Ah, hela byrån målad ett varv, och översidan + fronten målad två. Nu är det inte mer än en timmes jobb kvar innan den är klar. Ska bara låta färgen torka först. Målar mer i morgon.

Nästa dag
Sådärja, nu kan jag gå ner i källaren och måla klart byrån. Jag tar med mig den nya färgburken som står här på diskbänken.
Hmmm... ser inte köksskåpen väldigt gulnade och dassiga ut? Vi HAR ju faktiskt funderat på att måla om dem. Kanske jag skulle testa på en liten bit av stommen och se om det verkligen gör så stor skillnad. Ja, det gör jag. Jag hinner måla byrån i morgon!

Ytterligare nästa dag
Attans vilken stor skillnad det blev på köksskåpen, jag måste nog måla resten av dem också. Vilken tur att jag köpte en till färgburk!
Måla, måla, måla... lalalaaaa, vad fint köket blir.
Byrån? Äsch, den tar jag sedan!

Och kolla DÄR! Den där hyllan har jag ju tänkt skruva ihop jäääättelänge! Bäst jag gör det nu...


Spelkontoret är öppnat. Vad får jag för odds på att byrån blir målad innan sommaren? ;-)

1 kommentar:

Sophie sa...

Klart att man ska kasta sig över allt som står i ens väg! Bättre att ha hälften gjort än inget ;o)