Mello 4

Den här veckan var det plättlätt att hitta aprilskämtet. Eller man kan väl säga att det fanns flera...
Nr 1 på kalkonlistan: Verona. Hello? Jag säger inget mer...
Nr 2: After Dark. Säger inget mer där heller... tänker bara lite för mig själv.

Mina favvisar gick i alla fall vidare. Sarah Dawn Finer och Andreas Johnson. Jag gillade Andreas Johnsons låt, men det kändes som att den påminde om något... svaret kom senare på kvällen efter att jag hade sett "Intolerable Cruelty" i Kanal 5.
Under eftertexterna spelades Bette Midlers "The glory of love" och så plötsligt insåg jag att det var typ samma låt som Andreas Johnson tävlade med. En riktig rip-off, men det är ju en bra låt och jag gillar honom, så jag visslar lite och låtsas som ingenting.

Vem har hittat på pausunderhållningen i melodifestivalen förresten? Den lilla historien om Judy och hennes vänner som ska till Ljusstaden? Boooooooring. Och vad gör Stefan Odelberg där?


Andra bloggar om: , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nä. Andreas låt var i själva verket "Ett av de sätt" av Peter LeMarc. Jag fick googla en del på de textsnuttar jag fick fram i huvudet innan jag kom fram till att det var den, dock.

Och för några veckor sedan - första deltävlingen? eller andra? - så var det en låt som lät precis som Pandoras "Trust me"...

Lilla Jag sa...

Va?! Pausteatern GÖR ju hela mello ju!! ;)