Mello 1 - Göteborg

E-Type & Poodles... ja ja, det blir kul att se här i Kiruna i alla fall. Bomber och granater funkar ju alltid.

Face-84: Jaaa, vi tar ett tjejband och stajlar dem så att man får typ sådär "coola poprocktjejer"-vibbar av det. Sedan gör vi dem till ett dansband och ger dem en av världshistoriens töntigaste låtar om att låsa in alla gamla ex i en bur på vinden så man kan smälla dem på kinden... himla bra!!! Inte.

Velvet då... well... den där låten kommer bergis gå upp på Tracks och spelas på discon hela sommaren. Hyfsat catchy. Hon hade förresten coola kläder, på ett fulsnyggt sätt.

Åsså Brandur. Jag gillar hans röst jättemycket och låten var väl rätt okej, men den typen av låtar funkar ju inte längre i Mello, är inte det rätt välkänt vid det här laget? Kanske om han hade haft en julstjärna på huvudet iofs...

Michael Michailoffs låt var sådär som Andreas Johnson förra året, "VAR HAR JAG HÖRT DEN HÄR LÅTEN FÖRUT????". Om det hade varit Andreas Johnson som framfört den så är jag helt säker på att den åtminstone hade gått till Andra chansen, men Michailoff är nog tyvärr lite för okänd för Mellomassan.

Blipp-blopp Amy Diamond... jaha, så nu kan man gå till final på TV-spelsmusik? Trevligt...

Suzzie Tappers låt var kanske egentligen den bästa i startfältet, men kära nån vilken töntig text!

Åsså Chrilleboy då. Tack Christer för kvällens skratt! Vi låg raklånga och flabbade åt viva-espana-bierhalle-klysch-klysch-tramset. Men som bekant ska man inte underskatta gamla rävar. Jag menar, vem ska gamlingarna rösta på när startfältet består av Chrilleboy och sedan bara en massa småglin som de aldrig har hört talas om? Tack alla som röstade, för att vi i alla fall slipper se spektaklet i Andra Chansen! :-)


I övrigt tummen upp för Kristian Luuk, Björn Gustafsson och Hipp Hipp-gänget. Det börjar arta sig. Men som vanligt tummen ner för prettodans-pausunderhållning som ändå ingen fattar. Och låtsas inte som att det går att fatta, för det GÅR inte. Och det ÄR inte bra.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Stefan bara stönade: Vad ÄR det här för något? (Han syftade på dansunderhållningen) Det är kultur svarade jag.

Anonym sa...

Ja alltså nu har jag kollat på christer sjögren och jag kan inte annat än hålla med, fy fan vilket fiasko det var, men uppenbarligen är det nån som tyckte att det var bra. The Poodles och E-type var ju helt ok även om E-type förstörde låten helt, hade pudlarna ställt upp utan honom så hade jag helt klart röstat på dom.

Anonym sa...

Enligt förståigpåarna på mitt jobb alltså dom som har sitt genetiska ursprung i mer sydligare länder så är det sån musik som sjögrens pajken sjöng som är inne i dessa regioner men varför det kan man ju undra