Nostalgi


Jag pratade med en vän om Harlequin-böcker. Råkar du vara obekant med Harlequin kan jag tipsa om detta inlägg: Hur man skriver en kioskroman, som förklarar genren rätt bra.

I alla fall så påminde det mig om min absoluta Harlequin-favvo någonsin... som jag hittade när jag googlade lite.

Nostalgi...














Om jag inte kommer ihåg helt fel så handlar boken om Helen och Pete. Helen är antikhandlare och Pete är fotbollsspelare (amerikansk fotboll förstås).
Helen är lätt neurotisk och rädd för det mesta (hon var gift men maken dog i en tragisk olycka), och oroar sig väldigt mycket för Pete när han spelar fotboll och saker och ting blir inte bättre av att det visar sig att han dessutom har som hobby att hoppa fallskärm. Terror och skräck i Helens värld förstås, men i slutändan övervinner kärleken allt och Helen hoppar fallskärm.
Typ så. Och ja, hon har rött hår och gröna ögon. Det är liksom obligatoriskt.

Jag måste försöka få tag på den där boken. Nån som har den eller har ett bra tips??

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer: