Världens största sandlåda...

...måste väl vara alla förbannade diskussionsforum på nätet?
Jag erkänner villigt att jag är beroende av flera stycken, men samtidigt som det är skitkul att läsa och skriva så finns det nästan inget i världen som jag kan bli så otroligt trött på.
Det är så förutsägbart, man blir ju helt matt. Det är som att flyttas tillbaka till högstadiet igen på sätt och vis. Man ska tycka "mainstream", och gör man inte det så ska man helst vara tyst. Och är man inte tyst så ska man tåla påhopp för då är man provocerande och tigger stryk *S*
Och de typiska personligheterna/grupperna finns där... t.ex.
- Pluggnördarna som söker fakta och tror att de kan förändra världen med kunskap. Stackars idealister....when will they learn?
- Tuggummibubbel-hårsnurrar-typerna som helst bara småpratar om väder och vind för att inte anstränga frisyren alltför mycket.
- De arga och missförstådda som helst bara vill slå något/någon. Hela tiden.

och måååånga fler förstås

Det är fascinerande att de olika typerna verkar gå igen i alla olika forum, oavsett vilket ämne som diskuteras. Är vi genetiskt programmerade till att hamna i dessa personlighetsfack? Scary i så fall...

Vilken grupp jag själv tillhör? Lätt fråga... jag är en pluggnörd av högsta kvalisort. Förstås.
;-)

1 kommentar:

Sophie sa...

Trot eller ej. Men jag är provoceraren. Jag provocerar fram reaktioner spm f*n *ha ha ha* Helst när jag har tråkigt. Känns det som jag? Du som känner mig IRL och inte mitt internet-jag ;o)