När bägaren rinner över...

Alltså ibland ser man saker som man har sett hundra gånger förut utan att reagera, men just den här hundraförsta gången så smäller en säkring och så blir man irriterad/förbannad/sur/hämndlysten eller whatever.
Det hände mig igår...

Jag satt och slökollade TV, tror det var Homestyling på Kanal5, när det blev reklampaus IGEN (det var nog det som irriterade mig mest från början egentligen, att det är reklam JÄMT). Och så dök Viktväktarnas reklam upp, ni kanske har sett den?
En massa kvinnor som dansar, dricker vin o.s.v allt medan det rullar text på skärmen om hur man kan bli den man vill vara bla bla bla (hos Viktväktarna).
Jag har sett reklamen mååånga gånger förut, men nu blev jag förbannad.
Var är alla tjocka män? Behöver de inte gå ner i vikt? Eller är kvinnor helt enkelt de enklaste offren, som gärna betalar en hundring i veckan för att få höra: "Du är såååååå duuuuktig". Män kanske inte går på sånt? Vad f-n!?!

Nåväl, nu har jag i alla fall anmält den där skitreklamen till ERK *S*
De ska få! *mohahahaaaaa*

5 kommentarer:

Anonym sa...

Go girl!!!

Tänk att jag själv sett den där reklamen miljarder gånger utan att själv ha tänkt tanken att männen är totalt frånvarande! Tur att inte alla är lika trögtänkta som jag (får väl skylla på amningshormoner). Återkom gärna med info om hur det går med din anmälan.

Mycket intressant!

Suverän blogg, förresten!

smultronpaj sa...

Jag har tänkt på det jag med, men jag har inte kommit på tanken att anmäla det. Bra tänkt och bara gjort!

listoplisto sa...

Jag hojtar när jag har fått ett besked!

vandrarvild sa...

Vad är ERK? Jag vill också anmäla saker!!!! *hehe* Kanske inte just nu men senare.

Och Ja, den där jävla skitreklamen är jag vansinnig på. I stort är jag vansinnigt på ALLA reklamer, det finns nog ingen som muttrar och skriker så mkt när det är reklam på TV. Just nu är jag mest störd på "Are YOU still a wax virgin?" där de sitter och fnissar som om det inte gör ont att rycka ut några hundra hårstrån åt gången på benen. Jävla förtryckande skitreklamer!

listoplisto sa...

ERK = Näringslivets etiska råd mot könsdiskiminerande reklam.
Man kan hitta dem på www.etiskaradet.org


Anmäl på! ;-)