5 saker..

5 saker i min frys:
- Kycklingfiléer
- En låda Piggelin
- Strimlad paprika
- Wokgrönsaker
- Köttbullar

5 saker i min garderob:
- För stora kläder (varför slänger jag inte skiten?)
- För små kläder (som kommer vara fula innan de passar nästa gång...varför slänger jag inte skiten?)
- Mammakläder (ska definitivt slängas)
- Balklänning från studentbalen 1993
- Ett överkast

5 saker i min bil:
- Gamla kvitton
- Gammal läsk
- Några CD-skivor
- Reservdäck
- Schyssta högtalare

5 saker i min handväska:
- En blöja eller två
- Plånbok
- Mobiltelefon
- Trådrulle + nål (?!? Var kommer de ifrån?)
- Sprättkniv till symaskin (?!?) Aaah... minnet klarnar, trådrullen och sprättkniven ligger kvar sedan vi flyttade för drygt ett år sedan och några småprylar behövde lift till nya huset... pust. Jag hann bli rädd att jag i smyg börjat förvandlas till Bree van de Kamp eller något liknande.


Vad har du?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, man har sina samlingar! ;-)

Lollias sa...

Jag funderar allvarligt på att rensa i garderoben. Funderar, alltså. Det lär dock ta nåt år till innan jag kommer till skott... :-)
Å handväska - ve och fasa - har jag varit tvungen att införskaffa då min gravida garderob helt saknade fickor, och nu har jag faktiskt hunnit vänja mig vid att hålla reda på bihänget. Kanske dags, så här 34 år ung...

Anonym sa...

Vem snodde den av vem? Jag snodde den just av Cecilia =)