Det är nästan genialt !

Unika partiet har (äntligen?) publicerat sin valplattform inför riksdagsvalet.
Och jag vet inte om jag ska applådera eller gråta, men det finns något nästan poetiskt (eller var det patetiskt jag tänkte på...) med ett parti som säger sig vara till för alla, och som sedan skriver sin valplattform med ungefär lika många stavfel som de kommer få röster.
Eller vänta nu... det där blev ju fel, för det kan ju tolkas som att plattformen är helt felfritt skriven ;-)

Folk i allmänhet verkar inte kunna stava längre och då är det ju bra att Unika partiet inte heller kan göra det, för politikerna ska ju representera folket.
Eller nåt sånt...
Men jag kan ändå inte låta bli att undra om de åtminstone inte hade kunnat köra stavningskontrollen i Word innan de lade ut dokumentet för nedladdning... och om de inte hade kunnat låta någon normal mellanstadieelev läsa genom plattformen först för att få en kompetent bedömning av läsbarheten.

Suckelisuck.

5 kommentarer:

Lilla Jag sa...

Ja, vad ska man säga?? Det där med att stava rätt verkar vara en utdöende konstform.... När jag läst igenom halva dokumentet så insåg jag plötsligt att jag satt och höll andan *S*.

Jag kunde naturligtvis inte motstå frestelsen att maila till partiet mina synpunkter!

Cecilia - med en lätt huvudvärk

smultronpaj sa...

Men puh. Orkade inte ens läsa klart. Visst är det märkligt att folk inte kan stava och inte bygga upp en mening korrekt längre. Inte heller kan högt upsatta politiker uttala vanliga svenska ord korrekt. Skrämmande tycker jag.

listoplisto sa...

Smultronpaj: Du noterade väl ditt eget stavfel i kommentaren nyss? *hihi*

Men du är förlåten. Jag må vara språkpolis, men jag är ingen fascist ;-)

smultronpaj sa...

Ja jag noterade faktiskt det men då var det redan försent. Var för snabb på skickfingret. Kan inte heller skriva utan att titta på tangenterna förstår du.

Andreas Stickler sa...

Att folk gör vad som helst för att få vara med i TV är inget nytt, men det här... ha ha ha... Unika partiet... ha ha ha... Linda Rosing... det tar fanimej priset. Wow!