Åsså blev det vinter

Det känns som att vintern kom rätt så plötsligt i år, fast egentligen är det nog ingen större skillnad mot de flesta andra år. Eller jag har ingen aning, för jag har inget väderminne... jag är inte en sån där som kan säga att "sommaren 1988 var juli månad si eller så, men augusti 1993 var alldeles si eller så", för jag minns inte vad det var för väder förra veckan ens ;-)

I alla fall... i skrivande stund, 31 oktober... Halloween, så är det -21 grader här i Kiruna.
-21? I oktober? Japp. Och så mycket vet jag att DET inte händer alltför ofta.
Som tur är så verkar det inte vara några Halloweenfirande snorungar i farten, däremot var det ett par företagsamma grannbarn ute och sålde teckningar alldeles nyss. I -21 grader.
Ja ni fattar... Norrland... *S*


Andra bloggar om: , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

mmmm jag håller med... 21 grader är lite i häftigaste laget, men tänk så här: du kunde varit söderut nära en stor kall sjö utan vacker snö men med ihållande regn och snålblåst... känns inte livet lite lättare nu? :)