Tänk att man aldrig är nöjd...

Rutiner...hmm, sånt gillar jag. Och man kan tycka att rutinerna borde vara rätt grundmurade när tvillingarna nu ändå är 10 månader gamla. Men nääää.
Eller jo, dagsrutinerna är i princip desamma jämt. Vakna samma tid, sova samma tid, äta samma tid varje dag. På ett ungefär i alla fall.

Men nätterna... rutiner? Hahahahaaaaaaa! Ööööh, nä.
Ena kvällen kan de vakna och äta vid 19.30, nästa kväll kan det dröja till 22. Ena natten kan de äta vid midnatt, nästa natt kan det dröja till 4-tiden. Man har aldrig nån aning.
De senaste dagarna har det i alla fall varit hyfsat samma tider hela tiden, så jag tänkte att jag skulle sitta vid datorn en liiiiten stund innan de skulle käka vid typ 20-tiden.
För en märklig grej med att ha småttingar, är att det räcker att de gör en sak två gånger för att det ska kännas som en "rutin". Helknäppt, och man kan tycka att det är något man borde minnas från första barnet så att man inte gör samma tankefel igen, men näääääääääääääääääääää.

Mohahahaa, klockan är 21.35 och de har fortfarande inte ätit. Andra kvällar och nätter svär man över att de ska äta heeeeela tiden (för så känns det ibland), nu sitter jag och svär över att de INTE äter... för de rubbar ju mina rutiner.
Det är bara att inse att hur man än vänder sig så har man arslet bak, man är aldrig nöjd, man gnäller jämt över nåt och så kommer det säkert vara resten av livet.
Och jag loooovar, om de vaknar och vill ha mat innan jag har hunnit skriva färdigt det här inlägget, så kommer jag gnälla som f-n ;-)


Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: