Jag är så lättköpt...

Hmm....22 december... sista-minuten-dagen.
Idag skulle de sista julklapparna inhandlas, julöl/vin/sprit införskaffas och så behövdes det mer julklappspapper och tejp.
Inget svårt uppdrag egentligen, men med tanke på att dagen började med att de tre små nissarna välte julgranen (jag fick plocka ut en av dem mellan grenarna *S*), att vädret slog om från +2 och takdropp till -1 och snöstorm och händerna värkte värre än på flera månader, så kändes det liiiite sådär att bege sig ut på shoppingrunda.

Väl på stan... kl 11 på en fredag, det KAN ju inte vara så mycket folk i farten då? Herregud, vi bor ju i Kiruna, det finns inte så mycket folk här att det kan vara ett bekymmer (tänkte jag).
Attans så fel man kan ha.
Nån som upplevt en norrländsk myggsommar? Rätt irriterande va? Så mycket folk var det på stan idag, JÄVLAR vad det var irriterande.

Nåväl, jag lyckades slutföra alla mina "uppdrag", och tog mig så småningom hem.
Efter lite mat, en stunds vila, en lugn eftermiddag, en oerhört smidig nattning av alla tre nissarna och sedan ett glas vin (+ lite kex&ost, tack Sussie!) så känns det plötsligt som att det har varit en oerhört bra dag.

Fatta hur lättköpt jag är! Undrar om allt blir ännu bättre ifall jag tar lite mer vin... ;-)


Andra bloggar om: , , , , , , ,

5 kommentarer:

Lilla Jag sa...

Mohahahaha! Jag är också lättköpt! Gissa om jag garvade då jag läste om nissen och julgranen. ;)

Sophie sa...

Jepp. Nu ska jag sprätta en cider. 10 dagars ledighet. Okej med tre tokiga ungar, men jag hade 17 idag ;o) Dock ingen julgran som välte *ha ha* Men idag så åkte en hel burk med glitter ut. Jag tror att alla ungar kommer att vara glittriga fram till februari. Ungefär så mycket var det.

Anonym sa...

Jo, jag har köat på systemet i Kiruna sista dan innan nyår, och det är nog nåt av det värsta jag varit med om i kö-väg! Alla skulle visst ha köpe-dricka till nyåret! ;-)

Jag har fö sjuuukt stark Kiruna-längtan just nu.

smultronpaj sa...

MERA VIN!!! Vinet är nyckln till all lycka... eller nåt..tror jag

Timo Vilgats sa...

Intressant med längtan till Kiruna.
Jag har mera Kiruna på min blog,
Välkommen att titta in:
http://timo.blogdog.se/blog.html