Men NU är det första april, eller?

Jag bestämmer enväldigt att det är första april idag, och jag bestämmer att detta: Britney vill adoptera, är en påhittad kvällstidningshistoria.
För det börjar kännas liiiiite läskigt att det ska vara nån slags trendig grej att adoptera stackars barn från alla världens hörn. Angelina, Madonna och nu Britney? Lägg av!

Sedan bestämmer jag att det från och med nu ska vara mycket enklare att gå in på nyhetssidor som handlar om RIKTIGA nyheter, än att läsa en massa skit om Britney, om Lindsey Lohan's striptease, hur Paris Hilton får cacersjuka barn att bli bättre bara genom sin blotta närvaro och hur tragiskt det är att Lily Allens hund är stulen.
TUR i alla fall att de balanserar upp det hela med att berätta hur Mona Sahlins 2007 kommer bli... enligt astrologerna. *aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah*

Och vem fan bryr sig om att Saddam Hussein lever på hamburgare och pommes frites?
Är det DET som är viktigt med honom, hans liv och gärningar... är det det vi ska minnas när han är avrättad, ska vi hånle lite och säga nåt om att han hatade USA men levde på mat från Burger King?

Allvarligt... fan, jag måste sluta läsa Aftonbladet och Expressen... jag tror att man blir dummare av att läsa såna tidningar. På riktigt.


Andra bloggar om: , , , ,

2 kommentarer:

smultronpaj sa...

Vet du, det tror jag också att man blir. Åtminstone om man tror på allt de skriver.

Sophie sa...

Vänta bara... Vem vad jag får med mig hem från Afrika ;) (Troligtvis bara Malaria) Mmm det skulle vara roligt med en tidning med RIKTIGA nyheter. Inte bara smaskigt skvaller. Vem vet. Det kanske finns. Kanske bara vi som inte hittat den ännu?