Sex säljer, eller?
I artikeln Sexladdad reklam för vem? berättar ETC om hur två avgångselever vid Handelshögskolan i Stockholm har gjort en undersökning bland 700 ungdomar och upptäckt att reklam med sexuell laddning faktiskt ger en negativ inställning och att det minskar sannolikheten för att ungdomar ska köpa produkten.
Hmm, den gamla klyschan "sex säljer" tycks alltså inte stämma. Intressant!
Andra bloggar om: ETC, reklam, sex, marknadsföring
2 kommentarer:
Eller kanske är det så att man säger att man inte gillar sexiga reklamer men gör det ändå.
Dressmans försäljningsrekord av kalsonger kom efter lite mjukporr med snygga, uppenbarligen pilska, brudar och fotbollsproffs.
Försäljningsrekord säger mer än 700 ungdomar tror jag.
H&M kör också med porr. Varför?
Jo, för att dom vinner på det.
Kapitalismen är den bästa demokratin på hela klotet, och den enda som fungerar helt oavsett korruption och själviskhet.
Du röstar med dina pengar. Alltid.
Jul säljer http://bubblare.se/rolig_reklamfilm/
Skicka en kommentar