Vi trodde vi var smarta...

...när vi valde att gifta oss på nyårsafton, för man kan väl aldrig glömma bort sin bröllopsdag då?
Det är väl mycket "värre" med typ 23 april, 12 oktober eller något liknande, såna datum GÅR ju bara inte att minnas. Eller?

1 januari 2006:
- "Öööh, vi hade bröllopsdag igår va?"
- "Ja just det. Det glömde vi visst bort"

Nyårsafton 2006, kväll... raketer...
- "Just fan, vi har bröllopsdag idag"
- "Fan vad korkat att gifta sig på nyårsafton, det GÅR ju inte att komma ihåg bröllopsdagen"

:-)


Andra bloggar om: , ,

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kom faktiskt på det på nyårsnatten när jag försökte sova =) så grattis i efterskott!!!!

Anonym sa...

Grattis i efterskott

smultronpaj sa...

grattis i efterskott. Bra att veta om man själv skulle bli gift nån gång.

Anonym sa...

Grattis i efterskott! Det är kanske så, det händer så mycket på nyårsaftonen att det är svårt att komma ihåg... 11/9 däremot... bra dag.

Lilla Jag sa...

GRATTIS i efterskott :)

Vi har bröllopsdag den 15/6, dagen efter lillemans födelsedag...det lär inte vara en bra kombination det heller ;)

Anonym sa...

Jag blev sjuk på vår bröllopsresa och sjukskriven med en stor dos penicillin och värktabletter osv. Kom tillbaka efter "semestern" med sjukintyg och var helt slut. En kollega sa då "varje dag är en bröllopsdag och varje resa är en bröllopsresa", och det har hjälpt mej genom vårt äktenskap många gånger.
För vad är viktigt egentligen? Vardagsgemenskap och vardagsomsorg sätter jag iaf framför ett firande på en årsdag.

Men - GRATTIS till er!

Anonym sa...

Äh spelar väl ingen roll om glömmer bröllopsdagen! Huvudsaken at man kommer ihåg att man är gift. Och med vem. Och framfallt varför. När man glömt det är man däremot lite illa ute.

Lollias sa...

Jo - du skulle ha lyssnat på mig när jag sa att man ska ha en egen dag... *gloating*
ALLA (typ) firar nyårsafton. Likaså jul- och midsommarafton. Pingst är en sån där dussinhelg, som man alltså delar med tusentals andra bröllopsfirare - om man kommer ihåg att den är.
Vi valde att förlova oss och senare gifta oss det datum vi träffades. Den dan delar vi i princip bara med alla miljoner som fyller år då. :-)