Den stora bilkonspirationen

Okej... alla vet att skumgodis är skitäckligt. ALLA vet det.
En del envisas med att äta skiten ändå, t.ex. de där vidriga godisarna (äcklisarna?) som ser ut som stora sockerbitar, eller kräkäckliga chokladdoppade skumbananer. Men egentligen vet de att det är äckligt. På sätt och vis är det ju lite synd om såna personer, för man kan ju misstänka att det handlar om något slags missbruk eller så... ;-)

Hur som helst. Skumgodis är äckligt, Ahlgrens Bilar är gott. Vaaaa? säger någon nu, bilar ÄR ju skumgodis?!?
Ja, det är vad de vill att vi ska tro... men jag tror jag har listat ut varför.

Om de skriver skumgodis på bilpåsarna så skrämmer de iväg alla som har fattat att skumgodis är äckligt, och då räcker bilarna till alla som vill ha. Om alla fattade att bilar inte är skumgodis, då skulle det bli akut bilbrist i Sverige direkt.
Ja ja... det vore väl bra för Ahlgrens att få sälja fler bilar och så... jag VET.
Jag har inte klurat ut den delen av konspirationen än :-)

Än så länge nöjer jag mig med att konstatera att de i alla fall inte kan lura mig. Bilar är gott, och bilar är INTE skumgodis. Sådeså.


Uppdatering en stund senare:
Vår hund gillade också bilar. Fast bara de gröna. Gav man henne en rosa eller vit bil så svalde hon direkt, men de gröna kunde hon smaska på en lååååång stund.
Och ja, vi testade många gånger. Det var på riktigt, ingen slump. Smart hund, för de gröna ÄR ju godast :-)


Andra bloggar om: , ,

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du har helt klart för mycket tid över på dagarna... :-D

Anonym sa...

Kommentar på uppdateringen:
Igen, uppenbarligen för mycket tid. :-D

Anonym sa...

Har precis ätit min första Ahlgrensbilarglass, fast jag kunde lika gärna avstått. KOmmer ihåg Fias favorisering av de gröna, hon var en klok hund. de gröna är godast

GIS-mormor sa...

Hallå! Skumgodis är gott!

vandrarvild sa...

meeeh, inte ge vovven sånt godis heller, de ska inte äta sånt!

och skumgodis är GOTT. Det är DU som är skum *moa hahahahaaa, det där var nog dagens sämsta skämt*