En vecka avklarad

Råkade tyvärr höra "Karatefylla" tidigare, och nu är det synd om mig för jag tror jag fick någon slags sjukdom i öronen av skiten. Usch vilken dålig låt!

Om jag sträcker på mig lite när jag tittar ut från mitt kontor så ser jag hur en massa folk bygger och grejsar och förvandlar kommunfullmäktigesalen till en kyrksal för filminspelningen av Åsa Larssons "Solstorm". Om jag råkar se Mikael Persbrandt nästa vecka så tror jag att jag kanske dör av skräck, alternativt skriker högt och skräckslaget och springer rätt in i en stolpe eller nåt. Jag är lite rädd för honom. Persbrandtofobi. Nytt ord. Kom ihåg det!

Första veckan på jobbet är avklarad. Himla bra. Jag tror jag kommer trivas där.

Treåringen har saknat mig litegrann under veckan. Häromdagen sa hon till maken: "Mamma ska komma hem nu så pappa kan gå till jobbet" *S*
Det är underbart att komma hem efter jobbet och få höra "HEEEEJ mamma, vad ROLIGT att du har kommit hem!". Sedan är det rätt skönt att gå tillbaka till jobbet nästa dag och veta att man slipper några bajsblöjor, galna utbrott och matkaos ;-)

Nä, nu är det helg. Dags att sortera lite intryck och ta vara på ledig tid, för nästa vecka drar jobbet igång på allvar.

7 kommentarer:

En brasse-mammas mat och allt runtomkring sa...

Hmmm, tänkte skriva något kul men kommer inte på något....jag måste få komma ut i livet som du.... Hur är det där ute?

Stina sa...

Låter som en trevlig tillvaro! Och du, jag lider också av Persbrandsfobi (skräckblandad förtjusning inför denne klart speciella man).
Njut av helgen och vetskapen att jobbet väntar på måndag, bye bye blöjor! *S*

Lollias sa...

INSE - jag hade kunnat vara med i den filmen!!!!!!!!!!!! Liiiite häftigt att träffa t ex Ingrid Bergmans dotter och dotterdotter (vars barn blivit "barnvaktade" av IBs dotter, enligt NSD). Men eftersom jag lovat min son att inte vara med i någon fler film, så är det bara att bita i det sura, mögliga, ruttna, maskstungna äckeläpplet och tugga naglar så blodet sprutar. Å le och låtsas som att det regnar varje gång någon pratar om filmen. *gagagagaggaaaaaaa*

GIS-mormor sa...

Vad kul att höra att du trivs. Vem vet, jag kanske kommer och hälsar på nån dag snart! Älsklingen har en liten roll i filmen. Men han ska nog inte spela in i "kyrkan". Sköt om dig!

Anonym sa...

Grattis på första "arbetshelgen"... Vad gör du på ditt jobb? Baretta!

Lilla Jag sa...

Persbrandt?! Va va va?! Jag skulle förmodligen också skrika, men inte av skräck *S* ;)

Lollias sa...

Men vettu vaaa? Det är ju liksom hur länge som helst mellan dina bloggar, och om det är på det viset så tycker faktiskt jag inte alls om ditt nya jobb! JU! Ditt nya liv drabbar faktiskt din fan-club, faktiskt, och att se samma rubrik hur länge som helst är ju inget kul, ju! Jufaktiskt! :-P