Föräldraskap är en mutation

Föräldraskap är inte en gåva... inte en välsignelse.... det är en mutation. Och ingen kan få mig att tro något annat.
Missförstå mig rätt, en mutation behöver inte vara av ondo, en mutation kan vara en gåva eller en välsignelse, men det är likförbannat en mutation.

Spindelmannen kan slänga sig i väggen... ni läser just nu ord skrivna av en muterad mamma med åtta armar och åtta ben. Spindel gånger två alltså. Minst...
Det är nog som för de flesta muterade varelser, inget de valt själva utan något som liksom bara har dykt upp av okänd anledning.
Spindelmannen blev biten av en radioaktiv spindel, och fick förmågan att kasta spindelnät ur handleden. Mycket praktisk förmåga, jag önskar jag hade den också.
Hulken kan skrämma skiten ur vem som helst när han förvandlas... det hade också varit rätt praktiskt när man har ett par 1½-åringar i huset som inte lyssnar på NÅT man säger.
Hiro Nakamura (Heroes) kan teleportera, Stålmannen kan flyga.
Och jag fick åtta armar och åtta ben. Minst...

I det här fallet får det nog räknas både som gåva och välsignelse, särskilt när man ska byta bajsblöja på en, hindra den andra från att dricka avloppsvatten och den tredje från att slå ihjäl myggor med innebandyklubba.
Samtidigt.

Men nog vore det skönt att kunna bli osynlig... :-)

3 kommentarer:

Lilla Jag sa...

Jag tror man kan köpa en sån där mantel man blir osynlig i, på HM typ...eller var det IKEA?? *S*

Lollias sa...

Jag är SÅ glad att jag bara har två... med fem, nästan sex år emellan... Å mormor-morfar tar med sig sexåringen över sö-ti, så det blir liksom SEMESTER från tusenfrågorisekunden. Varför finns det inget sånt frågeprogram i TV? Så vi åtminstone kunde tjäna pengar på frågorna?

Anonym sa...

Skrattar så tårarna rinner.
Inte så länge sedan du var liten....barn blir så fort stora och då har man glömt allt jobbigt... minns bara det roliga.
Minnet är barmhärtigt. ;)