Yada yada yada

Breitholtz slog in vägg

Kollade Idol igår, för första gången sedan det var typ 10 tävlande kvar. Kommer nog inte att titta fler gånger. Det är ju så förutsägbart att man vill kräkas...
Breitholtz insparkade vägg i logen efter "chockbeskedet" att favoriten Daniel åker ut, känns ärligt talat rätt korkat (alternativt effektsökande)... Jag menar, han har jobbat med detta i flera år, och finns det en sak som är lika säker som att jorden är rund, så är det att folk aaaalltid röstar på samma sätt.

Plocka in en kille i Robert Prytz-frisyr, så långt från bilden av en popstjärna som man kan komma.
Låt honom visa att han har en sjujäkla röst, börja sedan gnälla lite på hans moves (eller snarare brist därav). Gnäll sedan lite mer och låt honom hålla försvarstal där han säger att ingen (ingen!) någonsin har gjort låten så bra som han just gjorde den.
Resultat: Så många röster att det sannolikt nästan inte ens går att räkna.

Det spelar ingen roll om han är så bra eller inte, folk älskar en underdog. Folk kommer alltid att rösta på en underdog i kriget mot den hemska juryn.

Så som sagt... med tanke på att detta har hänt förut och det varje gång är på grund av juryn, så känns det rätt fånigt att bli förbannad och sparka in en vägg. Ni gör ju det varje år, Breitholtz, "offrar" en favorit. Varför så förvånad och arg nu?
Var lite originella nångång så kanske jag kollar igen. För tillfället tror jag att jag återgår till att göra annat på fredagkvällarna.

DN om Idol

Bilder lånade från TV4's Idolsajt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Amanda är ju bara BÄST!!!!
Förresten ... har du kikat på TV4 text
Tydligen lades röstresultatet ut redan kl 20.52! och nu skyller de på att det var fel på klockan |-O

Lilla Jag sa...

Sånt är livet med Idol, men ärligt talat - vilken vinnare har stått sig i längden? Det verkar mest vara de som kommer tvåa, alt åker ut lite för tidigt, som klarar av att fixa en karriär.

(FÖr övrigt så tycker jag Amanda sjunger falskt...)