Okej, summering

Mina föräldrar hämtade mig från flyget igår kväll när jag kom hem till Kiruna igen efter bloggträffen i Stockholm. På vägen hem frågade pappa: "Nå, vad gick det ut på då?", och jag svarade rakt från hjärtat: "Jag har ingen aning".
För jag har verkligen ingen aning.
Okej, 15 bloggare blev inbjudna till bloggträff, jag tror vi var 14 som dök upp. Vi fick lunch, några timmars reklam från Telia i form av olika Teliafolk som berättade om tjänster och utbud. Sedan kom den utlovade överraskningen som alltså var ett besök av några av Melodifestivalartisterna.

Missförstå mig rätt, det var trevligt att träffa andra bloggare och det var trevligt att prata med artisterna, men jag kan fortfarande inte riktigt haja syftet med träffen. Jag är inte schlagerbloggare och jag är inte en megabloggare med massor av besökare. Jag är visserligen Teliakund på alla fronter, men cyniker som jag är så undrar jag självfallet vad Telia fick ut av att bjuda dit mig? (förutom förstås att de fick träffa en synnerligen norrländsk bloggare, vilket väl kan vara nog så exotiskt)

Goodiebagen bestod förresten av ett blinkande Telia-mobilsmycke, Telialypsyl, lite CD-skivor och en voucher för fri nedladdning av 5 låtar från Telias musikbutik. Jag hade inga enorma förväntningar, men kan avslöja att jag redan fått några besvikna: "Va, fick ni inte ens en mobiltelefon???" som reaktion när jag berättat om goodiebagens innehåll *S*.

Det är 36 dagar kvar till Andra chansen här i Kiruna, och hur som helst kommer det i alla fall vara roligare än vanligt att titta på Melodifestivalen i år. Jag kommer dessutom att vara på Arena Arctica på genrepet, i gott sällskap av många andra Kirunabor.

Min pappa frågade förresten också: "Var det värt resan?", och svaret på det är förstås JA. Man kanske inte ska förstå allt här i världen... ;-)


Andra bloggar om , , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha.... Ska jag vara ärlig så förstår inte jag heller... Jag och Maria har visserligen många besökare, men vi har ingen som helst koppling till melodifestivalen ^^ Vi är inga direkta kritiker heller för den delen... :P
Haha... Na skum träff det där, men väldigt kul tyckte jag allt :)
.
Haha ja det var många som hade en liknande bild ^^
Och ja det var jättetrevligt att träffas :)

Blue sa...

Synd bara att dom andra 13 inte var 16-åriga modebloggare...

*fnissar*

vandrarvild sa...

åh, härligt att komma online efter flera dagar utan internet(DAGAR, haja! Jag är nätikappad)och ha massor med nya inlägg att läsa! tack tack tack!

Anonym sa...

Hej, läste att jag inte lyckats förmedla en känsla om syftet. Sorry. Detta var första gången vi gjorde något med bloggare så det var därför jag sa att vi valt att bjuda in ett fåtal från hela landet för att höra era tankar och kanske även i framtiden göra något mer med er. Vi valde Melodifestivalen som utgångspunkt där Telia är huvudsponsor, och under turnén landet runt kommer jag att höra av mig om vissa tankar från vårt håll och se om det är intressant för dig som bloggare. Ledsen om det kändes oklart; jag hoppas dock att jag lyckades förmedla en känsla av att jag och företaget verkligen vill få återkoppling. Och även kanske få höra tankar om våra tjänster e.dyl. Vi ses i Kiruna - och det är en ort som jag vet att många med mig som åker med på turnén verkligen ser fram emot. Må gott, LG