Jamen det har jag lääääääst

Lesbisk fick inte köpa hundvalp

När kennelägaren fick klart för sig att kvinnans sambo också var kvinna blev hon enligt denna avvisande. Hon berättade att hon tidigare haft kontakt med ett transvestitpar och att hon läst att transvestiter har koppling till djurporr.
Kennelägaren gjorde klart för kvinnan att hon inte fick köpa valpen eftersom hon inte litade på homosexuella.
För en gång hörde jag av min kompis kusins syrra om en sån där som höll på med sånt. Det var hennes lärares frisör som hade berättat det, och det är en säker källa. Liksom varför skulle han ljuga om nåt sånt? Ingen rök utan eld va? Va? Va?

Ska man vara allvarlig en stund så är det väl snarare mer troligt att kennelägaren idag ser homosexuella inte bara som potentiella djursexutövare utan även som överkänsliga domstolsivrare som suger ut pengar ur hederligt folk. Jag gissar nämligen att man inte ändrar värderingar över en natt om man på allvar tror att homosexualitet, transvestit och djursex automatiskt är sammankopplade.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

3 kommentarer:

Blue sa...

Om vi nu kunde ändra världen över en natt och göra den mindre, eller inte fördomsfull alls så hade det ju varit fantastiskt.

Jag är snart 40 och samlar på nallebjörnar, jag är nog pedofil liksom?

Strunt samma, dit jag egentligen ville komma är att alla har fördomar, av olika grad och sort.
Kennelägaren har åtminstone som privatperson rätt att neka valpköp av vilken anledning som helst, men kunde varit liiiite clever och hållt käft om det.
Då tycker jag att det är värre med våra folkvalda öppna homofober som inte tycker att homosexuella skall få gifta sig eller adoptera.

Alla som har fördomar är dumma i huvudet (sa hon fördomsfullt) ;o)

Anonym sa...

Jag har fått fiskar av en homosexuell arbetskamrat ska jag ta dom till djurpsykolog? och hur ska jag reagera när jag träffar honom på jobbet igen voj voj voj

Anonym sa...

Åh, blir så ledsen när jag läser att sånt här faktiskt händer i vårt land, vilken sorglig tanke om jag och gumman min skulle bli nekade att få ge en ny kisse ett kärleksfullt hem för att vi lever som ett tillsammans som ett par.
Obildade människor är vad det handlar om!