Mello 3 - Linköping

Maken till sömnpiller får man leta efter. Herregud vilken dålig deltävling!

BWO: Jeee jeee, vi tar på oss konstiga kläder och låter Marina ligga ner och göra ingenting och så får Martin vifta med håret så märker ingen att vi gör samma låt ooooom och ooom igen. Och igen.

Mickey Huskic: Eh? Nu tar vi en soft kille, klär ut honom i rock n'roll-kläder och låter honom sjunga en tråkig ballad... på bosniska. Iofs kanske vår enda chans att komma någonvart i Eurovision, om vi låter som alla andra öststatsländer. Kanske det var Björkmans tanke?

Frida feat. Headline: Suck. Stön. Fyra bugg och en coca cola i 2008-version. Låt mig döööö

Therese Andersson: "Jag tycker alla ska stå i duschen och låtsas att de sjunger opera, det var så jag började". Lalalalaaaaaa. Rockopera... uttjatat! Ja ja, hon kunde i alla fall sjunga!

Patrik Isaksson: Wihoo, första ordentliga låten för kvällen. Den lilla runda killen spejsade till det med röd mikrofonsladd. Piffigt. Tre toner in i låten sa jag: Välkommen till Globen. Så fel man kan ha...

Caracola: Jag är av naturen skeptisk mot låtar som innehåller "ooh-bap-o-ba-pa-do-a-eeeo-deeo". Men det verkar ju vara populärt...

Ainbusk: Här har vi ett klart fall av passerat bäst-före-datum. Det räcker nog så...

Eskobar: Hyfsad refräng, katastrofalt i verserna. Sådär låter inte Eskobar, det hävdar jag bestämt. Sångaren hade en kråka i halsen eller nåt, det lät inte bra.


BWO och Frida till Globen... Patrik Isaksson inte ens till Andra chansen. Märklig deltävling. Och ganska dålig. Karlskrona nästa. Gör om, gör rätt.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe, verkar som om vi har rätt så lika uppfattning när det gäller bidragen... :-D
Jag satt med datorn i TV-soffan och bloggade under programmet, det var lite distraherande, men det gick...

Anonym sa...

Skicka Frida och hennes Hoppa-låt till finalen? Hur fel kan det bara bli? Låten är liksom en blandning av Festivalens kanske allra sämsta vinnarbidrag "Fyra bugg" och den där Kokobomlåten från i höstas. Sämre kan det liksom inte bli. Jag hade väntat mig att se Patrik i Globen; men så blev det inte.

Och efter så pass många bottendåliga låtar blev jag liksom bara tvungen att tvätta ren öronen med nåt vettigt. Först Beatles - sedan Hello Saferide.

smultronpaj sa...

nähä, det här var ju bästa bidragen hittills...

Anonym sa...

mysko jag tycker precis som du

Anonym sa...

Nu var det ju i Linköping...

listoplisto sa...

mimosan: Nu ska du inte vara sån ;-)