Hmm...

Picture this... treåringen som blev fyraåring igår, kommer till köket:
- Mamma, jag har ritat på väggen
- Va? Var då?
- I vardagsrummet

Som icke-pedant men "det är kul om det i alla fall inte är bajs på väggarna"-mamma hinner man bli lätt nervös medan man funderar på vilken sorts penna hon fått tag på. Går väggen att rädda? Vad har hon ritat?

- Men varför gjorde du så?
- Jag lekte skolfröken

Jag förberedde mig på kaos, men inte ens den mest hårdnackade morsa kan bli arg över detta


Hon har skrivit sitt namn, jättefint! Och med tavelkrita, som hon sedan glatt torkade bort. Jag kunde inte göra annat än att berömma henne.

Och dra en lättnadens suck ;-)

4 kommentarer:

angryinch sa...

Nå vad duktig hon är!!

Anonym sa...

Aaaw! Vad gulligt! (Och tur att det inte var spritpenna...) /LN

Anonym sa...

Haha ja här leker dom ofta skolfröken och skriver på skoltavlan =)

Anonym sa...

Efter att ha fått en massa huvudfotingar ritade på diverse väggar och andra möbelaktiga föremål så finns det bara tuschpennor/kritor som går att tvätta bort i vårat hus
problemet är bara födelsedagar och att alla verkar ha en förkärlek för oljekritor och permanent tusch
voj voj voj