Uäck?

Avdelningen "Saker jag önskar att jag aldrig råkat få reda på"
Casu marzu är en ost som hittas i Sardinien, Italien, känd för att sållas med levande insektslarver. Casu marzu betyder "rutten ost" på sardiska och är till vardags känd som maskost eller maggot cheese. Somliga människor tar bort larverna från osten innan de äter den, andra inte.

Avdelningen "Hur gööör de egentligen musiken till skräckfilmer??"
Ondes Martenot (franska 'Martenot-vågor') är ett tidigt elektroniskt musikinstrument som uppfanns 1928 av Maurice Martenot. Ondes Martenot är särskilt känt för dess spöklika svängande toner. Instrumentet användes ofta i filmmusik till skräck- och science fiction-filmer, och används fortfarande då och då.


Lektionen är slut, nu sjunger vi :-)
Nu är det slut för idaaag *klapp klapp*
Tack och adjö för idaaag *klapp klapp*
Tänk vad tiden gick fort, tänk vad mycket vi gjort
Men nu är det slut för idag *klapp klapp*

3 kommentarer:

Lilla Jag sa...

Fröken, fröken! Jag har en till fråga...

Hur gör man barn??

angryinch sa...

Åh, den osten såg jag på TV för några år sedan. Fiii fan! Fast det var olagligt att äta den så folk satt i en stor lada och hade världens fest och kalasade på larvosten.

Anonym sa...

Min maskfobi hade blivit tydligt bättre de senaste två åren. Jag tror att jag fick ett återfall :S

Men varför var det olagligt att äta den? I andra länder äter man ju också larver och sånt skit.