Grrr magsjuka

Här hade jag tänkt skriva nåt om att alla småbarnsföräldrar borde få gratis dundervaccin mot influensa och magsjuka och annat sånt elände som gör så att man däckar men ändå måste ta hand om sina barn, och så tänkte jag gnälla lite över att det är jävligt äckligt att spy och att magsjuka borde förbjudas rent allmänt.

Sedan vägde jag mig, insåg att jag har tappat nästan 3 kg sedan i måndags och så blev jag ytlig och tappade liksom lite av aggressionen. Men eftersom dessa 3 kg sannolikt är tillbaka innan kl 18 ikväll (eftersom jag kan äta igen, hurra), så får jag nog ladda om och vänta till dess innan jag blir arg på riktigt.

Nu ska jag dricka te och njuta kopiöst mycket av det!


Läs även andra bloggares åsikter om

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ojojoj, magsjuka hela veckan. Då hoppar vi över besöket den här gången också...

Krya på er! Vi ses till sommaren iaf!!!

/Nina

smultronpaj sa...

åh hua, magsjuka borde i sanning förbjudas. Var skriver jag på?