Rätt in i hjärtat

Igår kväll somnade jag till ljudet av sommarprataren Yrsa Walldén. Om ni missade hennes program när det sändes häromsistens så finns det att lyssna på här, och att ladda ner som poddversion här. Yrsa var lyssnarnas val som sommarpratare, missa INTE, det går rätt in i hjärtat.

I alla fall... jag vaknade till av att det började skrälla i hörlurarna och insåg att det var en inspelning jag gjort med mobilen... Det finns vissa sorters musik som går rått in i hjärtat på ett sätt som inte går att förklara. Det finns melodislingor som får ögonen att tåras utan någon vettig anledning, och detta är en sådan. Det hände allra första gången jag hörde låten, och det händer fortfarande nästan varje gång jag hör den .

Ljudklippet jag vaknade av är från en magisk festivalkväll, och låter nästan precis så här:



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Inte ett hårstrå ligger ner och inte ett öga är torrt...