Kanske man skulle meka lite med bilen

Äh, jag skulle skriva nåt om att byta ett blinkrelä och försöka låta lite som att jag fattar vad jag pratar om, men det gööööööör jag ju inte.
I jakten på varför hela högersidans blinkersar har slutat funka (på bilen alltså), har jag nu kommit så långt som att det inte verkar vara glödlampsproblem, inte heller säkringsfel. Men så finns det nåt piffigt som heter blinkrelä, där det finns ett för höger sida och ett för vänster.

Jag vet inte ens vad ett blinkrelä gör, det kanske i själva verket steker pannkakor och hoppar hopprep och inte har nåt att göra med det som är fel, men ja ba: Höger sida, blinkerssymbol, nåt som går att byta. Jepp, jag ska byta blinkrelä.

Så... var hittar man ett blinkrelä på bilen. Inte på taket... inte i bakluckan.. hmm...kanske vid reservhjulet under bilen. The search goes on! Önska mig lycka till!!









Doh, jag VET att blinkrelät sitter bakom samma lucka som säkringarna, jag ville bara vara lite rolig... så ni behöööver inte kommentera att jag är helt borta och kanske borde gå och shoppa istället.
Eller jo, ni får förstås gärna föreslå att jag ska shoppa lite. Fast helst inte bildelar. Om det inte är blinkrelä förstås. Raka vägen till Konsum, här ska handlas blinkrelä!










Och doh... jag veeet att man inte köper blinkrelä på Konsum, nu försökte jag vara rolig igen, häng med lite för sjutton. Blinkrelä köper man ju på Ica!
;-)


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

10 kommentarer:

Anonym sa...

Mmm...Vi har dock bara en trasig glödlampa. Troligtvis det som gör att det snabb-blinkar IBLAND. Inte alltid. Jag hoppas att det inte är ett blinkrelä iaf. Vet du att här nere blinkar man inte lika ofta som i mindre städer. Wired, men sant... Det är vid filbyten då...

smultronpaj sa...

på vissa bilar finns det inga blinkers alls. Det vet jag för det har jag ofta upplevt i trafiken. Oftast är det på bilar som körs av medelålders herrar. det verkar ju mycket smidigt. Då behöver man ju inte heller hålla på att byta reläer i tid och otid.

Anonym sa...

Jag har upptäckt att ju dyrare bilar, ju oftare är blinkern trasig. De kanske inte har råd att byta ut den? Eller så tycker de kanske bara att alla ska flytta på sig ändå? :o

Blue sa...

Blinkers????

*ser frågande ut*

listoplisto sa...

smultronpaj: En sån bil vill jag ha!!! Det verkar praktiskt!

sophie: Nu med finanskris och allt kanske det är ännu fler som inte har råd att byta?

blue: Nä, just det! ;-)

Anonym sa...

är inte relääääet de där färgade plastsakerna sm man ska sätta in i bilen. vi hade sådana i volvon. jag tror de satt framme bakom askkoppen.

fast jag veeeeeet inte. bilar är roliga så länge de funkar, inte luktar och inte förstör miljön eller drar soppa.(= inte alls)

Funkar inte blinkerserna kan man ju alltid veva ner rutan och räcka ut en hand.

//Vandrarvild

Lollias sa...

Kvällen är räddad! Du är fantastisk, och jag vet ännu inte någon som är roligare! Å då menar jag UNDERHÅLLANDE på ett INTELLIGENT sätt. Listoplisto till president!

listoplisto sa...

vandrarvild: Jag röstar för det sista alternativet. Jag tror det skulle bli mycket trevligare i trafiken om folk vinkade lite mer :-)

lollias: Äh, det är bara för att du har samma usla humor som jag ;-)

Anonym sa...

men om det nu inte är reläet utan nått annat passa då på att köpa en chokladkaka när du ändå är på ica det hjälper alltid.

listoplisto sa...

Åh vilket bra tips!!! :-)