Man är vad man heter?

Ny krönika ute.....NU! :-)

--> Men det uttalas faktiskt så! <--


5 kommentarer:

GIS-mormor sa...

Haha! Den var bra! (som vanligt). Den påminner mig om en av barnens kusiner vars mamma heter Ulla. När kusinen var liten frågade hon sin mamma upprepade gånger: "Hette du verkligen Ulla när du var liten också?"

Tro mig när dagens barn blir föräldrar kommer barnen att heta Birgitta, Ingemar, Bengt och... Ulla!

Anonym sa...

*asg* Du är helt enkelt grym!

Gealach sa...

Riktigt bra! Jag blir så trött på alla som ska krångla till det för sina barn. Man måste ju tänka på att de ska heta det de heter ett helt liv. Jag är tillräckligt less på att få frågan om det är Monica med c eller k varje gång mitt namn ska skrivas ned. Tänk då om mina föräldrar varit kreativa och stavat det Måhnickà... :-)

Jessica sa...

Kul läsning! Ibland undrar man när välment kreativitet övergår till besatthet av att vara annorlunda och nytänkande... Undra vilka namn som är dagens motsvarigheter till Johnny, Sonny och Conny-namnen?

Anonym sa...

För några år sedan fick jag ett brev från skattverket (eller vad de nu hette då) att de gjort en förändring i namnregistret på mig. From då hette jag Mikaéla (tidigare Mikaela). Jag fattade ingenting var det kom ifrån men har låtit det bero...