Dags för frågesport!

Okej... du jobbar i en butik som säljer billiga saker, en sån där butik som säljer tillfälliga lager av prylar som folk inte vet att de behöver (vi behöver inte nämna några namn). Det är en helt vanlig tisdag och du står och gör det du brukar, när du plötsligt ser en kund som kommer bärandes på liiiite för mycket prylar.

När kunden kommer lite närmare dig ser du att en flaska hon bär på (flytande tvål i pumpflaska) plötsligt går sönder, hur pumpdelen lossnar och flaskan ramlar ner mot golvet. Du hör kunden säga "fan, fan, faaaaan" och ser sedan hur hon lyckas fånga flaskan just innan allt innehåll har hunnit rinna ut över henne och hennes varor.
Med tvålkladdiga händer sträcker kunden fram flaskan mot dig och frågar om du kan hjälpa henne med att hålla i den medan hon försöker rädda de övriga varorna (som vid det här laget luktar riktigt gott). Vad gör du?


a) Du tar emot flaskan, säger "Oj, gick det bra? Behöver du papper för att torka upp tvålen som rann ut över dina kläder? Vad märkligt att flaskan gick sönder så där, fick du mycket på dig?"

b) Du tar emot flaskan utan att egentligen förstå varför, samtidigt som du (smått sinnesslött, skulle en del kunna tycka) säger: "Jahaaa". Medan kunden och hennes tvålkladdiga händer går iväg för att hämta en ny förpackning toapapper fixar du fram lite papper och när kunden kommer tillbaka till kassan står du en liten bit bort och torkar dina egna händer. Du erbjuder inte kunden något papper.

c) Du brister ut i en sång om tvål och skuttar lyckligt omkring i butiken tills plingplongtaxin kommer och hämtar dig och ger dig rosa piller.



Den som svarar rätt vinner inte ett jävla skit, men kan få tvätta mina kläder.
Frågor på det?

8 kommentarer:

Sindarin sa...

Oj det var svårt... Jag vill gärna säga C) bara för att det lät mest befriande av alla alternativen. B) känns som om det kan tänkas skapa viss aggressivitet så jag väljer slutligen det politiskt korrekta svaret A)

Västgötskan sa...

Jag säger C.
Men jag antar att du vill att man ska svara A...? :-D

Västgötskan sa...

En fråga bara. Hur lägger man in så man ser "senaste kommentarerna" som du har på höger sida? *blink blink* :-)

Anonym sa...

Ja vet, Ja vet!!! Svaret är B :-)

GIS-mormor sa...

Nja - jag känner ju dig hyfsat bra så jag håller på B.

Anonym sa...

Vad kan det vaaaaaaaaaara? Hmmm detta var SVÅRT. *tvinnar håret*

Tur att du maskerade bilden så bra!
He he.

Corundum sa...

Jag är mest nyfiken på om DU fick några rosa piller? Låter som du skulle kunna ha behövt dem efter en sådan incident... ;)

/jag.

Anonym sa...

D) Nästa gång du ser kunden har hen faktiskt tagit sakerna i en korg istället.