Att upptäcka ny musik...

När jag var yngre lyssnade jag massor på musik, och även om jag nog var rätt så mainstream och mest lyssnade på sånt som alla andra också lyssnade på (vilket väl iofs inte är mer fel eller dåligt än något annat), så hände det såklart att jag nångång ibland snubblade över ett guldkorn, en artist eller grupp som stack ut ur mängden på ett skönt sätt.
Det är länge sedan det har hänt, och numera lyssnar jag faktiskt rätt sällan på musik. Det är lite synd, men det är som att det inte finns tid att hitta nya fräscha artister så det blir mest gammal skåpmat i mp3-form när jag sitter och surfar.
Tills nu... för nu har jag hittat ett litet guldkorn igen! :-)
The Magic Numbers, jag råkade se en livespelning med dem i Musikbyrån för några veckor sedan. Nu snurrar deras album om och om igen, och det är ett grymt skönt sound.

Fast de är säkert EXTREMT mainstream nu när jag tänker efter. Jag har inte lyssnat på P3 på ungefär hundra år, men TMN spelas säkert jätteofta där bara för att jag tror att jag har hittat något som är lite mer unikt än Amy Diamond *haha*
Det vore väl typiskt... nåväl, upplys mig gärna om det är så ;-)

2 kommentarer:

smultronpaj sa...

Jag har samma problem. Då jag aldrig lyssnar på radio är jag ju hopplöst efter i allt vad musik heter så när jag väl har fått upp öronen på en låt och tycker att den är asbra, så suckar alla andra och ryser för de har lyssnat sig trötta på den för lääänge sedan. Men det är väl så det är att vara småbarnsmamma, det är heja bamse och fablernas värld för hela slanten.

Sophie sa...

Jag är astrist ju! Lyssna på såååå smal musik. Men å andra sidan så har jag länge vetat vad jag gillar :p Men det är få grupper som passerar nålsögat, men då köper jag allt med dem också...