Jag har blivit en hustomte...

Det är vår. Jaaaaaaaaa!
Idag var det kanonväder, snön smälter bort fort som attan och det är himla najs att sitta framför huset i solen med en tidning och höra hur det droppar från taket.
Men fatta detta... idag kom jag på mig själv med att tänka att jag skulle skyffla undan lite snö på garageuppfarten, ni vet det där översta mjuka lagret som blir när snön smälter. För då smälter det ju undan fortare sedan.
En sån där typisk villavuxenpryl, skotta snö fast det egentligen inte alls behövs, liksom bara för att...
Aaaaaah!!!! Vuxenvarning... hustomtevarning..."jag har blivit min pappa"-varning. Och inte nog med att jag TÄNKTE så, jag skyfflade faktiskt undan den där snön också ;-)
Det är för jävligt. Nu fattas det väl bara att jag ska börja nypa bort enstaka fula blad ur häcken eller tvätta bilen på garageuppfarten iklädd blåvitrandig WCT-overall medan jag pratar väder och vind och häckbeskärning med grannen.

Jag har potential att bli en riktig villaklyscha.... RÄDDA MIG!

2 kommentarer:

Sophie sa...

Nehej! Du börjar bli pigg ju :p Ett bra tecken alltså ;o) Jag har också gjort någon sådan vuxengrej. Kommer bara inte på vad... Ska tänka på det...

Anonym sa...

hello, nu har jag hittat dig. tjoho!!! allt bra med mig o hugo. snart blir vi en till. Bonzo kommer nästa helg. Bra Blog. Du skriver, som alltid, så levande och BRA! Kram E