Fem orsaker till att det är bra att gå upp kl 5 på morgonen

1. Det är bättre än klockan 4.
2. ...

Nej, det finns faktiskt inga fler bra saker med det. *chock*
Jag tänker en del på hur mycket tid jag måste ha haft innan jag fick barn... eller kanske rättare sagt hur mycket tid jag har slösat bort på att göra nästan ingenting.
Bara tagit för givet att jag kommer sova gott och länge nästa natt, att det är helt okej och lugnt och svinskönt att sitta uppe halva natten och surfa, kolla film eller läsa en bok eller bara göra ingenting, för det är ju bara att sova hela dagen om man känner för det. Those were the days... jajamen.

Äh, jag ska inte bli filosofisk och börja gaffla om hur man borde ta vara på varje dag och göra det bästa av stunden, för jag är för lat för att bli en sån som gör det.
Det börjar bli vår till och med här uppe i Pingu-land, och en del dagar är det så soligt och varmt att man blir helt lycklig.
Sådana dagar kan jag titta ut genom fönstret och tänka att jag kanske borde göra något, kanske ta en promenad eller så. Sedan är det plötsligt kväll och skorna står fortfarande orörda i hallen. Sån är jag... allt annat kommer emellan. Så näää, det där med att göra det bästa av stunden, det hoppar jag nog över.

Favoritblogg just nu förresten: Silverfisken.

Hur kommer det sig att det nästan bara är modebloggar högst upp på Bloggtoppen?!? Jag är uppenbarligen så hopplöst otrendig att jag inte (ännu) förstår poängen med att läsa om vilka solbrillor man ska köpa eller var man hittar de snyggaste skorna i Stockholm/Jönköping/Årjäng ;-)
Grejen är nog att det inte stämmer överens med den bild jag hade av "medelbloggaren". Jag har nog mer sett framför mig politiska hobbyaktivister, datanördar, spelfantaster o.s.v... inte modegalna shopoholics som visar upp sina senaste shoppingfynd i bloggform. Man lär så länge man lever minsann.

Inga kommentarer: