I Norrland är allt friskt, fräscht och rent...

...ja, det är väl bilden som man försöker prångla ut i diverse reklamfilmer med hisnande fjällmiljöer och så.
Inga stora mängder avgaser, bara liksom frisk och ren och härlig miljö.
Eller hur?

Tillåt mig slå hål på den bilden med slägga, spikklubba och yxa!

Jag skulle nästan ge en bit av min lever för att få ett glas iskallt vatten,
men kranvattnet ser ut så här:
















Yummie!?!
Och bäst av allt? Så här ser det ut varje vår när snön har smält.

GE.
MIG.
RENT.
VATTEN.
NUUUUUUU!!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kör med Vittel flaskvatten nu, mumma!

smultronpaj sa...

uuuh, snusk, varför ser det ut så???

Anonym sa...

Jorå, Kiruna/Norrland har sina ups and downs, ;-)

Men det där måste ni väl få nånting gjort åt?

listoplisto sa...

Kommunen jobbar tydligen på en lösning på vårvattenproblemet... suck, jag är 32 och det har alltid varit så här. Hur svårt kan det vara??

Vattnet är inte otjänligt, och man ska inte bli sjuk av det eller så, men ni hajjar ju läget... det luktar illa och smakar illa. Inte direkt så man blir sugen *S*

Nu har det förresten redan blivit lite bättre, så det finns hopp!