Renoveringskoma?

Jahapp... nu är gillestugan färdigrenoverad efter ett par veckors stenhårt jobb, och jag skulle nog behöva en krisgrupp för att hantera situationen.
Efter OS i Lillehammer fick ju funktionärerna hjälp med krishantering när allt var över, det blev liksom en för stor omställning.
Typ som här. Vad ska jag göra nu? Kanske börja riva tapeter i ett annat rum? Eller (gud förbjude) bara slappa?
Jag förvandlas sakta till ett "jag-har-ingenting-att-göra"-monster, en äkta villanörd. Och plötsligt förstår jag alla villaägare som man har hört säga: "Det finns aaaalltid något att fixa när man bor i hus".

För det ÄR ju inte tillräckligt med tre blöjbarn, uppenbarligen. Tvillingarna blir ju förresten 5 månader nu i nästa vecka, är det egentligen inte skandal att vi inte har hunnit bygga en lekstuga och renovera alla rum i hela huset? Vad är det för FEL på mig???
Och KAN jag blogga om något annat än våra förbannade renoveringar? Vad är detta? "Äntligen Hemma-wannabe-bloggen" eller? Nu får jag skärpa mig.

Jag kan blogga om trädgården istället... gräsmattan behöver klippas! ;-)
Undrar om jag har världens mest ointressanta liv?!? *haha*

Jo förresten....är inte fotbolls-VM slut än?

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi har precis börjat om med det rummet vi fiaxde först vid inflyttningen... som sagt, det finns alltid något att fixa!

Min svägerska sa nyss ikväll att nu minsann blir det lövsprickning även i år i Kiruna.

Ang liljekonvaljerna, vet du hur långt ifrån din mormor flyttat dem? Grattis till att ha nåt unikt hur som!
(och en svägerska tålde dem inte, de fick hamna på kyrkogården på svärmors grav. Då slog det oss att vi aldrig fixat blommor dit förr. Bara islyktor. Fasen vad långt Sverige är, och hur långt vi har "hem".)