Ett år till handlingarna

Dags att ändra i presentationen från "snart 32", för nu är årets födelsedag avklarad. En lugn och sansad historia, varken galet jubel eller gravöl. År som år liksom.

Semestern är också över, och det börjar kännas lite som höst i luften. Höst... nystart. Varför känns hösten som nystart? Är det för att skolåret alltid börjar på hösten och man är skadad sedan dess? Eller är det för att det är så trist att sommaren tar slut, så man bara MÅSTE börja om på nytt? Man kanske borde ha höstlöften istället för nyårslöften? Eller nä, för det är väl ingen människa som håller sina nyårslöften ändå så det är väl enklast att bara avskaffa skiten direkt ;-)

Updates på några fronter för er som varit med ett tag och vet vad jag pratar om:
- Jag väntar på svar på min ERK-anmälan, fick ett mejl innan semestern där det stod att ärendet står på tur för behandling men att det nog tar ett par månader.
- Efter ett klokt tips så har jag lagt av med mjölkprodukter, och redan efter ett par dagar märkte jag skillnad på värken. Det finns hopp!!!

Tjing pling plong. Slut för idag.

3 kommentarer:

Lisa sa...

HÖST I LUFTEN, dra mig baklänges på en liten släpvagn! Det är ju högsommarvärme! Men betyder det att man får börja köpa höstkläder så är jag på.

Anonym sa...

Vad är ERK?

smultronpaj sa...

Ja må du leva!