Alla flyr

Alla flyr... hela tiden. På ett eller annat sätt.
Anna är lite trött på vardagslivet med man och barn och skaffar sig en älskare, Kalle spelar nätpoker varje kväll för att det är jobbigt på jobbet och han behöver komma bort en stund. Och Knut dricker lite för många öl lite för ofta. Alla flyr... mot något bättre?

Min flykt gör att jag blir "supermorsan". Det kan väl iofs låta bra, det finns väl sämre saker att vara än en "supermorsa". Eller?
När livet blir lite för mycket och jag inte har superkoll så försökerjag SKAFFA mig koll genom att t.ex. städa som fan, sortera prylar i enlåda, leka löjligt mycket med barnen eller bara rent allmänt vara värsta supermänniskan som klarar allt med ett leende.
Men blir det bättre? Näää... "kicken" man får av den tillfälliga flykten försvinner ju. Fyllan övergår i bakfylla, pengarna tar slut när man inte är pokerproffset som man VILL vara, och huset blir stökigt igen. Eller så är huset rent men man upptäcker att man glömt bort att det finns en källare som också behöver städas...

Ingen är helt nöjd, alla flyr. Jag har inte fattat det innan, vilket känns lite korkat. Å nej... hatar att känna mig korkad, så det är kanske dags att tvätta lite kläder eller nåt för att överkompensera lite grann. Måste känna mig bra på NÅT liksom.
Fattar ni? Bra i så fall, för jag har nog inte riktigt greppat detta än tror jag. Men jag är på väg! ;-)

Vart flyr du?

5 kommentarer:

Lilla Jag sa...

Jag flyr åt samma riktning som dig. Du kan ju ana hur rent och prydligt det varit här hemma i ett halvår nu...för att inte tala om hur välsorterat och organiserat det är i varje låda, skåp och garderob. Det är väl ett sätt att bringa ordning i kaoset. "Om det är oroligt i själen så ska det banne mig vara ordning och reda runt omkring". Typ, nåt sånt.

Man får väl vara glad att det är städmoppen och dammsugaren man grabbar tag i när det blir jobbigt, och inte flaskan...

Anonym sa...

Äsch.. alla flyr inte, men de strävar. Människor kan inte stå på samma punkt och trampa allt för länge. I alla fall inte de flresta. Vi är inte gjorda så. Själv skriver jag. Dagbok, brev och noveller. Tycker inte riktigt det är att fly utan mer att.. koppla av.

Anonym sa...

Jag flyr inte, jag söker...och om det finns ett botemedel för det så säg gärna till. Same shit different name antar jag...men jag söker hela tiden bättre - mer - roligare. Och jag är väl den enda som verkligen tror att gräset alltid är grönare på andra sidan oavsett vad det gäller. Det blir i alla fall väldigt väldigt tröttsamt ju äldre man blir...suck!

Anonym sa...

Tja, jag sätter igång och gör nåt med händerna, oftast stickning. Tankarna kan flyga fritt en stund, och det blir nånting skapat. Iböand användbart. Och billigare än terapi...

listoplisto sa...

Potejto potato... samma sak, olika ord *S*