Uppfinnar-Jocke...

...skulle jag vilja vara nu.

Okej, häng med.

När man är ute och promenerar och solen skiner och höstluften är sådär krispigt kall och man har en grym spellista i sin Walkman-telefon och det kommer låt efter låt som man blir helt glad av och huvudet fylls av musik och inga andra ljud för att hörlurarna är löjligt bra
och man vill sjunga med högt som fan men inte kan göra det för det vore oschysst mot alla stackars människor som inte hör det jag hör utan bara det jag gör (sjunger alltså),
då tänker jag att det vore coolt om man kunde uppfinna något som gör att man kan sjunga med precis så högt som man vill men utan att någon annan hör det.

För det är som sagt lite oschysst att plåga andra människor som också bara vill njuta av höstluften, typ som att tvinga dem att se en taskig Idol-audition fast utan fjärrkontroll.

Men annars är allt bra :-)


Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller med Pappa funderar. Sjung för tusan!

Sophie sa...

Jag skulle behöva uppfinna något som utvidgar dyngets timmar till dubbelt så många!