Men nu är det ju inte ens komiskt längre...

Anders Borg.... oh my god.

Version 1:

"Vi tror att vi betalat den arbetskraft vi anlitat vitt.
Det är svårt att vara helt säker vid exempelvis den omfattande ombyggnationen av vårt hus"


Version 2:
Ja alltså vi hade ju en städhjälp också ett tag (mellan 1997 och 1999), men hon tjänade nog mindre än 10.000 kr/år... tror jag, fast jag vet inte för det har jag inte bokfört. Och hoppsan, jag glömde visst att lämna kontrolluppgift på det också... ja ja, så kan det gå.

Version 3:
Ojdå, vår polska svartstäderska (som förresten arbetade för oss ända till 2001....tiden GÅR ju så fort) hade visst inte arbetstillstånd. Oops, det glömde jag visst att kolla upp. Men hon städade hos andra också, och det var säkert också svartjobb!
"- När man begår misstag och man drar på sig uppmärksamhet som inte roligt för sin familj, då är det naturligtvis så att man klandrar sig själv för det".


Anders...handen på hjärtat, klandrar du dig själv för att du har gjort misstag eller för att de har avslöjats och det har lett till tråkig uppmärksamhet för din familj?

Allvarligt talat, nu är jag rätt trött på den här soppan... och om inte detta agerande av finansministern leder till någon mer åtgärd än att statsministern uttalar sitt fulla förtroende för honom, då blir jag tamejfan sur på riktigt. Och så börjar det (tyvärr) kännas nära till hands att fundera över ifall kön möjligen var en faktor i ekvationen med tanke på att handelsminister Borelius fick avgå p.g.a frågan om svartjobb.


Andra bloggar om: ,

3 kommentarer:

Lilla Jag sa...

Nä, det tror jag inte..... Hon hade ju andra synder som att hon inte anmält aktieförsäljning,och undkommit med att betala förmögenhetsskatt.. Det bidrog säkert det med.

Anonym sa...

Ja, det är väl skillnad. Om Borgs misstag är att han inte haft koll på om ersättningen översteg 10 000 så är det inte så farligt. Dumt,visst, men inte läge för avgång, tycker jag.
Jag menar om det är helt ok om han betalade 9000 och skandal om han betakade 11 000 - är det verkligen en skandal.
http://klassbloggen.wordpress.com/

Karl sa...

Säkerligen är genus ett faktum i denna olika behandling.

Se mitt inlägg om Tobias Billström