Multitasking or madness?

"Vad har du på ditt nattduksbord?" är ju en vanligt förekommande intervjufråga som folk brukar få när det handlar om att läsa böcker. Vi leker med tanken att jag ställer den frågan till mig själv...

"listoplisto, vad har du på ditt nattduksbord för tillfället?"
Inte ett skvatt faktiskt, jag har inte ens ett nattduksbord. Men om du egentligen frågar vad jag läser för tillfället så är det en helt annan sak.
För tillfället läser jag:
- Nya författarskolan (Göran Hägg)
- Tonårsbruden (Sandra Löv)
- Gå ner i vikt med kognitiv beteendeterapi (Lisbeth Stahre)
- Predikanten (Camilla Läckberg)
- Självkänsla nu! (Mia Törnblom)
- Könsbytet, och vad hände sen? (Johan Ehrenberg)

Oj, det var många böcker på samma gång. Hur kommer det sig?
- Svårt att svara på... men du vet, jag tänker multitasking, simultanförmåga, låta hjärnan jobba... you know, activate the little grå cellerna.
Eller nääää.... jag är nog bara lite allmänt knäpp. Men det är bra böcker! ;-)


Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Lilla Jag sa...

Hm...funderar... Vad har jag på mitt nattduksbord...? En lampa *S*. Men vad läser jag?! För tillfället; Ett besult från Skolverket och två JO-förfrågningar... I väskan ligger Agatha Christies "Ett mord annonseras".. Ambitionen är att få tid att läsa den också....*skrattar uppgivet*

Sophie sa...

En lila sak som vibrerar.