Bruno Wintzell.... snälla, kom tillbaka, allt är förlåtet!

Minns ni Bruno Wintzell? Han som hade det fantastiskt urusla programmet "Tutti Frutti" i TV3 för ungefär hundrafemtio år sedan?
Ni vet, det där programmet med stripptjejer med frukt-BH:s där de visade brösten titt som tätt och spelade jääättedåliga jinglar hela tiden, det där "tack gud för att sånt här går på kabel-TV och vi slipper betala det med våra licenspengar"-programmet?

Hur som helst... Bruno Wintzell gick bort för några år sedan. Lite trist kan jag tycka, för det innebär att han inte hann uppleva stunden då SVT (public service-TV vi betalar med våra förbannade fakturor till Radiotjänst), faktiskt SPÖAR SKITEN ur "Tutti Frutti" med sin piffiga lördagssatsning "Bingo Royale".
Men han roterar säkert av lycka i sin grav i alla fall. Go Bruno!

Bingo Royale.... JÄVLAR vilket skitprogram!
Eva Hamilton borde skämmas, och gör hon det inte redan, eller inte tillräckligt, så ska jag personligen skicka iväg ett mejl och påminna henne.
HUR tänkte SVT när de gjorde det här ohyggligt sktidåligt kräk-äckliga programmet? HUUUUUUUUUUUUUUR??????

Var det något miffo som pitchade idén på en blöt personalfest kanske? För det MÅSTE vara enda tillfället då Mona Seilitz "vi haaaar inget brööööd"-skämt kan ha EN endaste liiiiiten mikroskopisk chans att vara roligt. Likaså den hysteriskt o-roliga "men kolla hur ungen dansar... är du bög eller?"-sketchen. De finns säkert till beskådan på SVT's webbsajt ifall någon vill riskera synen och förståndet.

Ni borde skämmas SVT. På riktigt.


Andra bloggar om: , , , ,

4 kommentarer:

Sophie sa...

Klart att jag minns Bruno. Jag hade en bild på honom upphängd i min hall på Föraregatan faktiskt =) Tutti frutti var ett fantastiskt roligt program!

Anonym sa...

Ja, jag minns den där bilden :-)
Jag saknar Bruno lite... *S*

Lollias sa...

Alltså - det är antagligen samma fiskpinne (som kommit på att SVT ska sända Bingofiaskot) som anser att Hey Baberiba är kvalitetsTV och ska ut bland svenska befolkningen... Ungefär samma typ av humor, ungefär samma lågvattenmärke. I mitt tycke.
KRAM! /Lollias

Anonym sa...

Jag såg en liten snutt av misstag i lördags(?). Det var den där typen av program som får mig att skämmas... Varför jag gör det vet jag inte, oftast är det pinsamma reklamer som ger mig den känslan.