Jobb jag skulle vilja ha...

Rubrikskrivare på Aftonbladet.

- Fick SL-sadistens spik in i skinkan
- Därför stinker Hisingen
- Årets pipparkakshus

Tänk att få BETALT för det där... vilken dröm :-)
För att inte tala om alla chocker, larmrapporter, attacker o.s.v.
Man skulle säkert kunna skriva ett litet datorprogram, ladda det med floskler som kombineras slumpmässigt för att bilda rubriker, och sedan sitta och surfa och käka pepparkakor (ursäkta, pipparkakor) på jobbet hela dagarna *S*
Och få BETALT för det... vilken dröm!


Andra bloggar om: , ,

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns ju redan floskelgeneratorer, så GO GIRL!

http://www.avigsidan.com/avigsidan/floskler.html

Anonym sa...

Hehe. För nåt år sedan var det en artikel om värnpliktiga som övade med ryska soldater. Rubriken var då "Svenska värnpliktiga övar med ryska mördarsoldater"
Givetvis var jag tvungen att skicka ett mail till reportern och påpeka att alla soldater är mördarsoldater. Att det är själva poängen med soldater, dessvärre.
Reportern mailade faktiskt tillbaka och menade att det var något jag fick ta upp med rubriksättaren. Denne hade ingen mailadress dock :0)

Anonym sa...

Ja eller hur!! /Ella

Lilla Jag sa...

Pipparkakor...*fnittrar*

Anonym sa...

Mitt kära Hisingen, vem har maaaage att säga att det stinker här?

Ska genast maila rubriksättaren, om denne har en emailadress =)