Terri Herrera Eriksson vill inte bli jämförd med en björnmamma

Mentala eksem av modeskapskulturen

Ögonblicksbild från det så kallade lilla livet: jag och min kompis sitter och fikar i vardagsrummet. Våra små barn ligger på golvet.
Plötsligt bajsar min för tillfället blöjlöse son på golvet. - Åh! ropar kompisen uppriktigt entusiastiskt. Vilka fasta korvar han bajsar! - Tack, svarar jag stolt.
Det är tyst flera sekunder innan vi inser vad vi har sagt till varandra.
Det är helt klart dags att lämna babybubblan och komma ut i den vanliga världen där man inte går igång på fast avföring

Terri Herrera Eriksson. Stående ovation för den kanske mest träffande krönikan någonsin :-)


Andra bloggar om:

3 kommentarer:

GIS-mormor sa...

Haha! Jag har en liknande historia ur verkliga livet: Alla som fött barn vet ju att man några dagar efter förlossningen är väldigt fokuserad på att "få igång magen". Att bajsa på ren svenska. En kompis till mig som fick sitt första barn ungefär samtidigt som jag hade just kommit hem från BB. Vi sitter några kompisar, både killar och tjejer på ett fik. Rätt vad det är vänder min kompis sig till en av killarna och säger: "Vet du, idag har jag Skitit". Öh, jaha... svarar killen och ser allmänt förvirrad ut. Sen började vi alla gapskratta!

Världen blir ganska liten när man har riktigt små barn.

Himla kul kåseri av Terri Herrera Eriksson förresten.

Lilla Jag sa...

Mohahahahahahaaaaa

Anonym sa...

I LOVE TERRI!