Monstret har dött

Alex Schulman stänger sin blogg. Han hyllas av sina läsare med kommentarer som "Känns som om yttrandefriheten stryps ännu mer i bloggvärlden nu när du försvinner", och jag tänker: Eh??
Jag har inte läst hans blogg särskilt många gånger, men de gånger jag har gjort det har det alltid varit hånfulla eller rentav elaka inlägg jag läst, följt av minst lika jävliga kommentarer från folk.

Nu skriver han såhär:

"Idag konstaterar jag att det finns något skevt och ganska obehagligt i den här dagboken"

"Framgångarna med den här dagboken och de krav som ställs på mig höll gradvis på att göra mig till exakt den typ av nätmobbare som jag själv hatade bara för ett år sedan"


Väl rutet, Alex. En liten del av mig har svårt att veta om det verkligen är ärligt och på allvar, men förutsatt att det ÄR det, så är det där ditt bästa blogginlägg någonsin! Tack och hej.

Inga kommentarer: