Pust...

Nu har jag kollat Andra chansen-reprisen, och konstaterar att jag syntes i bild ett par gånger, men man måste titta uppmärksamt och veta var man ska leta, så det känns rätt okej. Jag kan gå till jobbet i morrn utan att skämmas ;-)

Fy sjutton vad vi hade kul igår! Jag och Sussie tog värsta coola nörd-fotona hos Telia och SVT, det kan hända att något av dem hamnar i bloggen så småningom...

Analys av andra chansen då...kvartsfinalerna först.
Ola är mycket bättre på TV än live, Caracolorna är precis tvärtom. Jag tror det var därför Ola vann över Caracola.
Nordman har en tråkig låt, Johnson & Häggkvist har en ännu tråkigare. Därför vann Nordman.
E-type & Poodles är partajiga och låten är helt okej, men de har inte rådjursögon och röst som en älva. Därför vann Sibel.
Therese Andersson har en fladdrig kjol, Suzzie Tapper har en bra låt som är RIKTIGT bra live, inte lika bra i TV. Men den spöar lätt en fladdrig kjol i alla fall.

Semifinalerna:
Ola mot Sibel... Ola har inte heller rådjursögon. För övrigt har han noll utstrålning på scen, vilket är rätt märkligt. Han är ändå ung och söt och kan sjunga och sådär, men han är som en maskin eller nåt. Medan Sibel som sagt har rådjursögon, en gudomlig röst och man bara ser på henne hela tiden vad hon känner. Sånt är vinnande.

Nordman mot Suzzie Tapper: Jag hoppades SÅ mycket på Tapper i den matchen, men Nordman hade ett enormt publikstöd i ryggen efter att ha knockat Androla. Och i matchen mellan en brinnande häxa och en ballad som inte riktigt går fram i TV, så var det inte så underligt att det blev som det blev.

Nu är det bara att vänta på finalen i Globen. Jag tror Sanna Nielsen blir svårslagen, Perrelli ligger nog också bra till. Jag gillar Rongedal, så jag håller lite på dem :-)


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , ,

5 kommentarer:

angryinch sa...

Men du. Therese's låt var ju helt gudomligt bra! Jag och Karola satt på arenan med gåshud över hela kroppen! Jäklar! Samma med Sibel.

Anonym sa...

Hej, ser fram emot nörd-bilden från Telias monter. Rosa peruk månne? ;-) LG

listoplisto sa...

Oh yeah, rosa peruk, you know it!!!
;-)

Anonym sa...

Jag håller med dig i det mesta om andra chansen, förutom att jag blev väldigt sur att Therese inte gick vidare...

Anonym sa...

Bra sammanfattat! Själv hade jag gärna sett att E-Type gått vidare, förstår inte riktigt Sibels storhet. Men, men... smaken är olika. :)