Åsså nånting helt annat

Idag lunchade jag och några kollegor på ett ställe som har grymt goda torsdagspannkakor med sylt och grädde. Lunchen avlöpte smärtfritt ända tills jag upptäckte något märkligt som låg och guppade i mitt vattenglas. Vid närmare stirr såg det ut som en mögelplutt. Rätt äckligt, särskilt eftersom jag hade druckit ur glaset innan utan att märka det lilla äcklet.

Vi diskuterade diverse vilda teorier om varifrån mögelplutten kunde ha kommit, men en av kollegorna (ingen nämnd, ingen glömd) vann chokladasken med sin teori om att den kommit ur min näsa.
Kära kollega, du vet att jag gillar dig, men det där var fan äckligt! Jag må vara gammal och skruttig, men jag är inte möglig. Än. *S*¨

Förihelvete *mutter mutter* :-D

1 kommentar:

Anonym sa...

Fy fasen!!!
Mår illa när jag läser,
måste springa på toa ..... uäääckkkkkk!!!!