Ännu mer Mello

Vid dagens andra träff fick en trött bloggare prata en stund med en trött Sibel.
Vi träffades första gången på bloggträffen i Stockholm där vi pratade om hennes klänning (som då var jättehemlig), om hennes låt (som också var jättehemlig), om Kiruna och att hon hoppades få komma hit. När jag nu fick chansen att träffa henne igen var det såklart kul!
























Jag vet inte riktigt hur det blev så, men vi pratade faktiskt mest om Kiruna, och märkligt nog en del om mitt bröllop... *S* Det var i alla fall jättetrevligt, och Sibel har inte bara en underbar sångröst, hon är dessutom otroligt snäll och rar. Hon berättade att hon ska försöka att inte tänka på röstningen och ett eventuellt resultat förrän efter hon har sjungit, för att slippa onödig nervositet. Repetitionerna har hittills gått bra, men hon har hållt igen lite på sången eftersom "That is where I'll go" är en ganska krävande låt.

Lycka till på lördag Sibel!

Medan jag väntade på att Sibel skulle bli färdig med intervjun innan vår träff, pratade jag lite med Mattias Wachtmeister som är A&R på Warner. Han berättade att Sibel och E-Type/Poodles hade spelat in några sketcher tidigare, lite med ishockey och lite med några som sprängs i luften... det kan nog bli kul att se på lördag ;-)

Det var soft och skön stämning på artisthotellet, E-Type satt i en fåtölj och chattade (tror jag), Caracola kom förbi och sa hej, Poodles-Pontus (lill-Pontus) skymtade i ett hörn, och medan jag pratade med Sibel så blev Ola intevjuad av Henrik Olsson en bit bort. Värsta sköna stämningen, det är nog det norrländska lugnet som har slagit till.

Ännu en knasig, rolig och konstig dag är till ända. I morgon kväll är det genrep, då sitter jag och mina vänner längst framme vid scenen.
Det är kul att vara listoplisto just nu, det är väl en rätt bra beskrivning av läget idag :-)

Over and out, i morgon är en annan dag!


Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jesses vad du hinner och får vara med om.
Lite avis för att inte jag också fick träffa Sibel, henne gillar jag sen hon var med i Idol.
Låter ju nästan som du suttit i Green room. :-)

Navona sa...

Sibell sjunger sjukt bra och hennes klänning är sjukt vacker =)
Det verkar ha varit 2 spännande dagar för dig =)

Anonym sa...

kanske ska tillägga att det är jag som är navona =)
/Ida

Anonym sa...

Hejsan! Verkar som att du har en superkul mellovecka i Kiruna! Lite avis faktiskt även om jag måste erkänna att solen och beachen i Sydney inte är helt fel! Hörde att du ville ha adressen till min blogg. Tyvärr så har jag ingen för tillfället pga tids och motivationsbrist. Men jag läser med spänning dina inlägg om livet i norr. MVH Charlotte Wickström (Telia)

listoplisto sa...

Heeej Charlotte! Kul att höra av dig. Jag har hur kul som helst och är inte ett duuuuugg avis på att du får sola på beachen ;-)

Ha det bra!

Lilla Jag sa...

Jag är mäkta stolt, ska du veta!

Och så har ju Li varit på radion - ska du länka själv eller ska jag göra det åt dig?? ;)

Du har några fans därute!