Jaaa....stackars rökare

I Storbritannien och Nederländerna ska man börja sälja nikotinläsk, "Liquid Smoking" under året. Läsken är tänkt att hjälpa rökare som t.ex. har svårt att fixa att det är rökförbud på krogarna eller de som känner röksug när de är på resande fot.

Jag tycker det är mesigt med läsk, för det kräver ju faktiskt en ansträngning att öppna burken, hälla i sig och svälja. Istället borde man jobba fram en intravenös lösning och nån slags mobil droppställning som rökarna kan ha med sig för att få en konstant nikotintillförsel i de lägen det inte gåååår att röka (d.v.s. om det t.ex. är fem meter till dörren när man är på krogen och det är lite kyligt ute så det känns jobbigt att gå ut och stilla suget).

Kämpar vi lite för detta så kan vi säkert också få McDonald's och de andra kedjorna att plocka fram motsvarande hamburgerkoncentrat för intravenös tillförsel. Tänk bara på de som vaknar på natten och är lite småhungriga, så kan vi ju inte ha det.
Valmöjligheterna är oändliga. Gå på krogen och ladda droppet med nikotin, ladda med hamburgare när du ska sova och gör en cocktail om du är hungrig OCH rökare... fattar ni? Det är revolutionerande. Nikotin och käk är bara början. Sugen på nåt, vad som helst? Vi fixar, no problem.

För det vore ju vansinne att till exempel lägga pengar på bättre sätt att hjälpa människor att... sluta röka... eller hur?


EDIT: Att lägga till på listan: Ett intravenöst alternativ som ger ÄKTA nyheter som inte är felöversatta. Nikotinläsken innehåller tydligen inte nikotin, enligt engelsk media. Ja ja. Jag ville gnälla på rökare och jag fick göra det, så jag är nöjd ändå ;-)

EDIT 2: Det blir bara roligare... enligt detta innehåller läsken inte nikotin men däremot en kraftfull blandning avrötter från sydafrikanska växter som har använts sedan 1300-talet av afrikanska bushmen som tuggat växternas blad för att få en kick.


Läs även andra bloggares åsikter om ,

6 kommentarer:

Corundum sa...

"Läs även andra bloggares åsikter om nikotinläsk, idioti"


Vilken humor... Och som så ofta har Aftonbladet inte riktigt fått allt rätt. Men jag håller med dig, man ska ta alla chanser att framhäva det dumma i rökning! Så. Onödigt.

/Corundum
ordensmakt.blogspot.com (nyss uppdaterad)

Anonym sa...

Jag håller helt med om att det är ganska korkat, MEN om en rökare faktiskt vill visa hänsyn till icke-rökare runtomkring genom att hälla i sig en nicokick på burk, så är det kanske ganska bra.
I och med att många rökare inte VILL sluta röka.
Jag har inte för avsikt att sluta än på ett par år, Dum vana, jag vet, men jag tar alltid hänsyn till ickerökare.

Anonym sa...

Hmmm.. det ska skapa the sensation of a cigarette - dvs. drink the smoking feeling ???? Er.. ja ... jag fattar. Det smakar som en frukt dricka men ska ge en kick ...

Tack och lov att jag inte röker då!

vandrarvild sa...

vill bara förvarna: Jag stalkade dig nyss. Men bara lite(stalk-light?). F´låt.

Gealach sa...

Jag tycker alltför ofta att tidningsartiklar är taskigt översatta, som om de antingen inte tar sig tid att göra det ordentligt eller helt enkelt inte har någon känsla för när de skriver på "svengelska"

listoplisto sa...

nick: Du är ett föredöme. Det finns ju tyvärr fortfarande väldigt många rökare som inte inser att deras vana faktiskt kan vara ett stort problem för andra. Lycka till med det framtida rökstoppet!

vandrarvild: Hihi, min första stalker. Spännande!!!